پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۹۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
رئیس‌جمهوری آذربایجان خواستار ایجاد کشور دومی در فرانسه شده و به پاریس پیشنهاد داده شهر مارسیلیا را به ارمنی‌هایی بدهد که در فرانسه ساکن هستند.
شعار سال: مجلس سنای فرانسه پیش از این حکمی را صادر کرده و خواستار به رسمیت شناختن ناگورنو – قره باغ شده و از جمهوری آذربایجان خواسته بود نیروهایش را از منطقه بیرون کند.
اما ژان بابتست لیموین عضو وزارت خارجه فرانسه گفت، در بازنگری این تصمیم به رسمیت شناختن یک‌جانبه استقلال قره‌باغ توسط فرانسه به نفع هیچ کس نخواهد بود و کمکی به پیشبرد روند صلح نخواهد کرد.
رئیس‌جمهوری آذربایجان خطاب به مردم این کشور گفت: کشور‌هایی که هزاران کیلومتر از ما دور هستند اکنون قوانینی را مطرح می‌کنند و پارلمان‌شان هم این مساله را بررسی می‌کند، مساله ما چه ربطی به پارلمان فرانسه دارد؟ چند سال است که فرانسه در ریاست گروه مینسک مشارکت دارد؟ آیا کاری انجام داده؟ آیا تدابیر قابل لمسی برای حل مشکل ارائه کرده؟ به مجرد حل مشکل نگاه کنید چه روی می‌دهد؟ شورای سنای فرانسه مصوبه به رسمیت شناختن قره‌باغ را تصویب می‌کند و اگر آن‌ها را دوست دارید من در حین جنگ هم گفتم شهر مارسیلیا را به ارمنی‌ها بدید اسمش را هم عوض کنید دوباره کشور را از اول بسازید.
او افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند در امور داخلی ما دخالت کند.

به گفته او، اصطلاح ناگورنوی قره‌باغ دیگر به گذشته پیوسته است. توصیه نمی‌کنم دیگر این اصطلاح را جز در زمان صحبت از تاریخ استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۵۵۰۲۹، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
به نظرم این یه توطئه از سمت پاریس هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
ارمنستانی ها هم دست بردار نیست و مثل اینکه بازم تنشون برای یه جنگ دیگه میخاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
ارمنستانی ها باید دست از این خشونت ها برای ارضای هیجان های منفی خودشون بردارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین