پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۲۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران براین باور است که نحوه شرکت احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات به رفتاری که شورای نگهبان در قبال تاییدصلاحیت‌ها در پیش خواهد گرفت، بستگی داشته و اگر قرار باشد که تایید صلاحیت‌های بسیار سختگیرانه انجام شود و فقط از یک نوع تفکر خاص در جامعه، تایید صلاحیت شوند طبیعتا احزاب اصلاح طلب، دستشان خالی خواهد بود.
شعار سال: «فرزانه ترکان»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در این باره که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب، حضور مشروط اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ را مطرح می‌کنند، گفت: در حال حاضر، بحث جریان اصلاح طلب، در درجه اول این است که یک نوع وحدت و همگرایی داشته باشیم از این رو اظهارنظر‌های شخصی که از سوی کواکبیان یا برخی از دبیران کل سایر احزاب اصلاح‌طلب مطرح می‌شود، بیشتر به نظر می‌رسد نظرات شخصی است و این دوستان هم قبول دارند و متفق القول هستند که باید صبر کنیم و به تصمیمات مشترک در جبهه اصلاحات، برسیم.

او افزود: بنابراین این موضوع به تصمیماتی که در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گرفته می‌شود، واگذار شده است. در این جلسات، که براساس اطلاعاتی که بنده دارم جلسات خوبی نیز بوده، نتایج خوبی به دست آمده و قرار است یک همگرایی بین احزاب اصلاح طلب اتفاق بیفتد. اگر قرار بر این شد، کاندیدایی از سوی جبهه اصلاح‌طلب معرفی شود تلاش این است که همه احزاب اصلاح طلب روی یک فرد واحد به اتفاق نظر برسند و تشتت آراء و نظر وجود نداشته باشد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اولویت حزب کارگزاران نیز این است که حتما با همگرایی احزاب اصلاح‌طلب و جبهه اصلاحات، وارد صحنه انتخابات شود، اما این بخش نیز به این تصمیم بستگی دارد که آیا ما می‌خواهیم، مشروط وارد انتخابات شویم یا غیرمشروط. در واقع منظور کواکبیان مبنی بر حضور مشروط در انتخابات این است که بسیاری از تصمیمات و نحوه شرکت احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات به تعامل با شورای نگهبان و رفتاری که شورای نگهبان در قبال تاییدصلاحیت‌ها در پیش خواهد گرفت، بستگی دارد.

فرزانه ترکان بیان کرد: اگر قرار باشد که تایید صلاحیت‌های بسیار سختگیرانه انجام شود و فقط از یک نوع تفکر خاص در جامعه، تایید صلاحیت شوند طبیعتا احزاب اصلاح طلب، دستشان خالی خواهد بود و در حمایت از کاندیدایی که تایید صلاحیت نشده نمی‌تواند وارد انتخابات شوند ولو اینکه اعتقاد همه بر این است که نباید مردم با صندوق رأی قهر کنند چراکه مسیر دموکراسی از طریق صندوق رأی عبور می‌کند. اما شرط اصلی این است که شورای نگهبان به این بحث باور داشته باشد و اجازه ظهور و بروز تفکرات متنوع در صحنه سیاسی کشور را بدهد و اجازه بدهد، افراد دیگری هم وارد صحنه انتخابات شوند.

او در پایان گفت: در واقع یک بخش اعظم آن به شرایطی بازمی‌گردد که شورای نگهبان ایجاد خواهد کرد. 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنانیوز، تاریخ انتشار: ۱۴آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۹۶۸۳۵، borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
تایید صلاحیت هارو سخت گرفتن اینطوری شده اگر اسون بگیرن که معلوم نیست کدوم از خدا بی خبری میخواد باز بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
بنظرم اصلاح طلبان اصلا دور بعد رای نمیارن چون به اندازه کافی مردم به اصلاح طلبان بد بین شدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین