پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
روند رو به رشد قیمت های نجومی مسکن و اجاره بهای سالانه باعث شده است تا عده ای در کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه قید خانه دار شدن را بزنند.
شعار سال: در ماه‌های که فشار بیماری کرونا باعث گرفتن جان انسان‌ها و اقتصاد کشور‌ها و حتی تعطیلی کسب و کار‌های مختلف شده است روند رو به رشد قیمت مسکن و اجاره بها در جای جای ایران به خصوص استان کهگیلویه وبویراحمد بر درد و فشار بیماری افزوده است.

شاید تصویر برخی از ساکنین کلان شهر‌ها این باشد که این افزایش‌ها فقط مختص به کلان شهر‌ها است، ولی در شهر‌های کوچک استان کهگیلویه وبویراحمد که همواره از استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته قلمداد می‌شود، این درد بی درمان گرفتار بیشتر مستاجران است.

اجاره یک خانه معمولی و کمتر از ۱۰۰ متر زیربنا پنج تا ۵۰ میلیون تومان پول پیش و اجاره ماهیانه بین ۴۰۰ تا ۲ میلیون است این درحالی است که بیشتر مردم توان پرداخت چنین هزینه‌ای در شرایط کنونی که هر روز طرح‌های تعطیلی کسب و کار از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود را ندارند و واقعا پرداخت اجاره بها در این شرایط بسیار بحرانی و سخت شده است.

از سوی دیگر متاسفانه عدم نظارت بر قیمت اجاره بها و مسکن موجب شده عده‌ای قیمت‌ها را به صورت غیر منطقی بالا ببرند و به بهانه تحریم ها، افزایش قیمت طلا و دلار و هزاران بهانه تراشی اقدام به افزایش غیرمنطقی و ناعادلانه قیمت‌ها کردند.

حسینی از بنگاه داران دهدشتی گفت: روند رو به رشد اجاره بها در شهر دهدشت واقعا در برخی مناطق این شهر غیرمنطقی است، ولی تا جایی که می‌توانی در هنگام عقدقرارداد صاحبان ملک و مستاجرین آنان را به رعایت انصاف دعوت می‌کنیم.

وی افزود: روند روبه رشد قیمت‌ها متاسفانه غیرکارشناسی است و حقیقتا برخی از مستاجرین توانایی پرداخت چنین هزینه‌ها را ندارند و این یک چالش اساسی در شهر‌های کوچی همانند دهدشت، لنده سوق، چرام و قلعه رئیس و دیشموک است.

محمدی از مستاجران دهدشتی نیز گفت: بنده یک کارگر ساده ساختمانی هستم و درطول ماه چقدر باید کارکنم که ماهیانه ۷۰۰ هزارتومان اجاره پرداخت کنم در کنار آن باید هزینه آب، برق، گاز و اقساط وام‌ها را پرداخت کنم.

وی افزود: از زمان بحران کرونا یک هفته پشت سرهم کار نکردیم و هر روز هم مشکلات و چالش‌های خودمان را داریم و اجاره بها نیز کمر ما مستاجرین را شکسته است.

این شهروند دهدشتی گفت: انتظار داریم یک کارشناسی از سوی اداره ثبت یا بنیاد مسکن از طرف دولت معرفی شود تا بر نرخ گذاری اجاره‌ها در شهر‌ها نظارت و قیمت کارشناسی شده را ارائه کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:  ۱۶۶۹۷۰، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین