پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: عملیات ساخت موزه بزرگ سمنان متوقف نیست و کار گودبرداری موزه به پایان رسیده است.
شعار سال: محمد طاهریان (معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان) گفت: عملیات ساخت موزه بزرگ سمنان پس از 16 سال توقف، از چند ماه گذشته آغاز شده و متوقف نمی‌شود.

او افزود: موزه بزرگ سمنان از مهم‌ترین طرح های توسعه‌ای و اولویت‌دار این اداره کل و یکی از اساسی‌ترین مطالبات استان در حوزه گردشگری است.

طاهریان گفت: با پیگیری‌های مستمر، مطالعات و طراحی مجموعه موزه از سال گذشته و بر اساس استانداردهای جدید انجام شد و نقشه‌های اجرایی موزه به تایید اداره کل موزه‌های کشور رسیده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: پس از پایان عملیات گودبرداری، در حال حاضر اجرای بخشی از فوندانسیون این پروژه آغاز شده است.

او گفت: پس از گودبرداری و پیش‌بینی سازه نگهبان که متحمل هزینه بالایی بود، پروژه برای پیشبرد بهتر و جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی، پروژه در مقطعی کوتاه متوقف و آزمایش‌های ویژه‌ای در محل پروژه برای تصمیم‌گیری حذف سازه نگهبان صورت گرفت.

طاهریان ادامه داد: پس از آزمایش‌های مکانیک خاک و بررسی دقیق پروژه موضوع حذف سازه نگهبان توسط آزمایشگاه مکانیک خاک تائید شد و این اقدام زمینه بیش از 15 میلیارد ریال صرفه‌جویی در اجرای پروژه را فراهم کرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه از سرگرفته شده و کارگاه ساخت فعال است.

موزه بزرگ سمنان در زمینی به وسعت یک‌هزار و 200 مترمربع و با زیربنایی بالغ بر دو هزار و 500 مترمربع و در چهار طبقه ساخته می‌شود که شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت آثار تاریخی، سالن‌های نمایش آثار، گالری نمایشگاه‌های موقت، بخش اداری و... است.

این موزه در خیابان شهید رجایی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ساخته می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 20 آذر 1399، کد خبر: 1008473،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
ببینیم بعد از ۱۶ سال چگونه این موزه ساخته خواهدشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین