پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت طی رشته توییتی توضیحاتی درباره تهیه واکسن کرونا منتشر کرد.
شعار سال: بر فرض تامین ارز و گذشتن از سد تحریم‌ها و خط پولی بانکی و قبول شرکت‌های خارجی برای فروش واکسن کرونا به ایران اولا تا ۳ماه آینده، هیچ کشوری امکان تامین نامحدود واکسن را ندارد و نهایتا میتوانند محدود تولید کنند.

دوما همین تعداد محدود نهایتا سهم مصرف داخلی کشور تولیدکننده و کشور‌های هم‌پیمان و کشور‌هایی است که در مطالعه بالینی و تست انسانی این واکسن‌ها مشارکت داشته‌اند.

مثلا: چین فعلا توانایی تولید سالانه۴۰۰ میلیون دوز را دارد و آمریکا تا سه ماه آینده قول تولید۱۰۰ میلیون واکسن را داده است.

ضمن اینکه برخی از واکسن‌های خارجی هنوز هم با عوارضی همراه است و تا نهایی و قطعی شدن و دریافت مجوز سازمان بهداشت جهانی فاصله دارند و باید منتظر اثربخشی و جوابدهی قطعی بود.

البته برخی از نمونه‌ها باعث حساسیت‌ها و عوارضی شده است که بعضا طبیعی و در تمام واکسن‌ها دیده می‌شود.
 
اولویت برای ایران، تامین واکسن از تولید داخل است

اولویت برای ایران، تامین واکسن از تولید داخل است که با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته، با فاصله اندکی از برخی واکسن‌های خارجی در دسترس خواهد بود.

در این فاصله نیز سعی می‌شود با استفاده از منابع معتبر و مورد تایید خارجی، تعداد محدودی واکسن برای گروه‌های پرخطر و سالمندان تامین شود.

برخی از کشور‌های منطقه در حال خرید همین واکسن‌های تایید نشده هستند که البته عجله در این موضوع ممکن است با عوارضی همراه باشد.

ضمن اینکه این کشور‌ها در مطالعات بالینی و تست انسانی واکسن‌های کشور‌های تولیدکننده شرکت کرده‌اند و این موضوع دلیل در اولویت قرارگرفتن است.

علیرغم ثبت سفارش برای واکسن خارجی، ایران تست واکسن هیچ شرکتی را روی هموطنان قبول نکرده است و منتظر تایید نهایی آن و تکیه بر توان دانشمندان داخلی بوده که تا امروز نتایج مطلوب با استاندارد جهانی داشته است. تولید واکسن یک بحث است و تولید انبوه آن یک بحث که هر دو زمان بر و پیچیده است.
 
مشاور وزیر بهداشت درباره واردات واکسن کرونا توضیح داد
 
مشاور وزیر بهداشت درباره واردات واکسن کرونا توضیح داد
مشاور وزیر بهداشت درباره واردات واکسن کرونا توضیح داد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشرق نیوز، تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:۱۱۵۴۲۵۴، mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
همه كشور ها دارن واكسن كرونا رو وارد ميكنن من نميدونم اين ها دردشون چيه واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین