پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۳۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
هم طیف حامیان قالیباف، و هم خود علی لاریجانی به خوبی می‌داند که رئیس سابق مجلس شانس این را ندارد که کاندیدای جریان اصلاحات شود. تجربه سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ موجب بلوغ تصمیم‌گیری در اصلاح طلبان شد. از همین رو اصلاح‌طلبان در سال ۹۸ نشان دادند که حاضر نیستند در رقابتی که برنده از پیش مشخص شده وارد شوند.

شعار سال:سایت متعلق به دفترسیاسی سپاه در گفتگو با یک اصولگرا آرزوهایی که در مورد استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات سال 1400 داشتند را بر زبان جاری کرده است.

اصولگرایان که با شکست ترامپ دچار از هم گسیختگی تشکیلات انتخاباتی شدند، تلاش می‌کنند تا تشتت را به اردوگاه رقیب منتقل کنند و از لاریجانی برای اصلاح طلبان کاندیدا بسازند. محمد صادق کوشکی در این گفتگو معتقد است که اصلاح طلبان حتی در سال 84 نیز «معین» را «قربانی هاشمی رفسنجانی‌» کردند و در سال 92 نیز با قربانی کردن عارف به پای روحانی، استراتژی رحم اجاره‌ای را به کار گرفتند.

او با این مقدمه مدعی است: «اصلاح طلبان برنامه دقیق، منسجم و سنگینی برای انتخابات  سال 1400 دارند. و این فرض دور از ذهن نیست که «محمد جواد ظریف» را قربانی «علی لاریجانی» کنند.» در این باره موارد زیر قابل طرح است:

 اینکه این فعال اصولگرا نمی‌داند معین در دور اول انتخابات حذف شد و در دور دوم همه به سمت هاشمی رفسنجانی رفتند عجیب نیست. بلکه تعمدی است تا بتوانند تئوری «کاندیدای اجاره‌ای» را جا بیندازند و دستکم غیر از سال 92، فکت دیگری برای خودشان دست و پا کنند. اما آنها که سیاست ایران را واقعی تحلیل می‌کنند (نه بیان آرزوهایشان) می‌دانند که در سال 92 و 94 اصلاح‌طلبان با استراتژی هر کس غیر از افراطیون وارد انتخابات شدند و موفق عمل کردند.

 اظهارات این تحلیلگران اصولگرا نشان می‌دهد که چرا آنها در انتخابات اخیر مجلس دچار خطای تحلیلی بودند. اصولگرایان تا شب آخر تبلیغات از ترس «تَکرار سیدمحمد خاتمی» سر جریان پایداری کلاه گذاشتند و آنها را وادار به ائتلاف کردند.

 سئوال مهم این است؛ «چرا آنها مدعی میشوند که اصلاح طلبان قرار است ظریف را به پای علی لاریجانی قربانی کنند؟ پاسخ این است که هدف آنها از واگویه کردن چنین تئوری‌هایی این است که در میان بدنه جریان اصلاحات فضا را برای لاریجانی آماده کنند.

بخش مهمی از اصولگرایان و بخش مهمتری از رسانه‌های وابسته به سپاه؛ حامی محمد باقر قالیباف هستند. رسانه‌هایی همچون خبرگزاری فارس و سایت مشرق. برای این دسته، کاندیداتوری علی لاریجانی از جریان اصولگرا تبدیل به کابوس شده است. آنها نگران این هستند که رای ثابت 13 میلیونی اصولگرایان میان جلیلی، قالیباف و علی لاریجانی تقسیم شود و اتفاق سال 92 تکرار شود.

 هم طیف حامیان قالیباف، و هم خود علی لاریجانی به خوبی می‌داند که رئیس سابق مجلس شانس این را ندارد که کاندیدای جریان اصلاحات شود. تجربه سالهای 92، 94 و 96 موجب بلوغ تصمیم‌گیری در اصلاح طلبان شد. از همین رو اصلاح‌طلبان در سال 98 نشان دادند که حاضر نیستند در رقابتی که برنده از پیش مشخص شده وارد شوند.

 همه آنها که فکر می کنند جریان اصلاحات می‌تواند تصمیم سال 92 در مورد حسن روحانی را در مورد لاریجانی هم تکرار کند، توجه نمی‌کنند که چهره‌ای که حسن روحانی از خود در انتخابات نشان داد منجر به آن تصمیم شد. آیا کسی تصور می‌کند که علی لاریجانی جرات داشته باشد نسبت به نهادهایی مانند سپاه، و شورای نگهبان انتقاد کند؟ آیا یک درصد هم فکرش را می‌کنید که علی لاریجانی نسبت به حضور سپاه در اقتصاد، کلامی بر زبان جاری کند؟ لاریجانی که در تمام این سالها نسبت به نظارت استصوابی کلامی بر زبان جاری نکرده است، جرات این را دارد که در انتخابات کوچکترین انتقادی به شورای نگهبان داشته باشد؟

طبیعتا پاسخ همه این سئوالات منفی است. او در بهترین حالت چهره‌ای شبیه ولایتی خواهد داشت. و از همین روست که علی لاریجانی بهتر از همه می‌داند که شانس این را ندارد که جریان اصلاحات از او حمایت کند.


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی امتداد

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
من از اول هم ميدونستم كه شرايط بعد از انتخابات امريكا به شدت روي انتخابات ما اثر ميذاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
اصلاح طلب ها بايد اين نكته رو بدونن كه بين مردم هيچ پايگاه اجتماعي ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین