پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران اظهار داشت که توان سرایت و تاخیر در اعلام، ویروس کرونا با مبدا انگلیس را شاخص نموده است.
شعار سال: سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران اظهار داشت که توان سرایت، تاخیر در اعلام و احتمالا بیماری‌زایی، ویروس کرونا با مبدا انگلیس را شاخص نموده است.

جهانپور در یک رشته توئیت نوشت: ویروس‌ها در پاساژ مکرر جهش‌های متعددی به خود می‌بینند، از جمله کرونا، تا هفته گذشته افزون بر ۶۶ جهش در چرخش کرونا در ایران مشاهده و ثبت شده است، آنچه که در تابستان ۹۹ به ایران رسید همان D۶۱۴G بود و البته ربطی به جهش N۵۰۱Y اخیرا شناسایی شده در بریتانیا ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران افزود: روش شناسایی هم توالی یابی ژنتیکی است، هنوز چنین واریانتی در ایران شناسایی نشده و البته راهی جز توالی یابی برای شناسایی و ثبت آن وجود ندارد، اگر کسی مدعی است: البینه علی المدعی، مستندات توالی یابی را از او مطالبه کنید، هنوز ابرانسان و ابرپزشکی که بدون سکوئنسینگ چنین ادعایی کند بدنیا نیامده.

جهانپور در انتها تصریح کرد: نکته بارز دیگر این واریانت جدید، تهدید بالقوه‌ای است که جهش و تغییرات آنتی ژنی ناشی از آن در اسپایک پروتئین ممکن است در برداشته باشد، تاخیر در اعلان به انتشار آن در کشور‌های دیگر انجامیده است چنانکه اینک تا آمریکای جنوبی، جبل الطارق، آفریقا و حتی جنوب آسیا ردپای آن دیده شده است.

نکته بارز دیگر این واریانت جدید، تهدید بالقوه‌ای است که جهش و تغییرات آنتی ژنی ناشی از آن در اسپایک پروتئین ممکن است در برداشته باشد، تاخیر در اعلان به انتشار آن در کشور‌های دیگر انجامیده است چنانکه اینک تا آمریکای جنوبی، جبل الطارق، آفریقا و حتی جنوب آسیا ردپای آن دیده شده است.
کشف نوع جدید ویروس کرونا ۱۴ دسامبر توسط مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اعلام شد. گروه مشورتی تهدید ویروس‌های جدید و نوظهور تنفسی بریتانیا، تایید کرده است که نوع جدید ویروس کرونا که در این کشور شناسایی شده است با سرعت بیشتری در حال گسترش بوده و این موضوع احتیاط بیشتر مردم را می‌طلبد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار:  5 دی ۱۳۹۹، کد خبر:202012257331264 sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
این ویروس اگر تو ایران هم بود همین میشد الکی اون بنده خدارو مقصر ندونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
یکی از این جهش ها در تابستان هم تو ایران داشتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین