پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
پدیده پشت‌بام‌فروشی در مناطق «سیدی»، «طبرسی» و «جانباز» افزایش یافته است.
شعار سال: مدیرکل نظارت بر ساخت وساز‌ها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد گفت: اکنون مناطق شمالی مشهد و همچنین منطقه سیدی، بولوار دوم طبرسی و پُشت کارخانه قند آبکوه، واقع در خیابان جانباز بیشترین آمار پشت بام فروشی را به خود اختصاص داده است.
سال‌ها است که مالکان خانه‌های قولنامه‌ای پشت‌بام منزل خود را با دریافت مبالغی، برای ساخت و ساز مجدد در اختیار جویندگان مسکن قرار می‌دهند. در این پدیده بدون در نظر گرفتن مقاومت ساختمان، بر روی سازه موجود، طبقه یا طبقاتی دیگر احداث می‌شود.
بنا به گفته مدیرکل نظارت بر ساخت وساز‌ها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد این روز‌ها در مناطق شمالی شهر مشهد شاهد این مدل خرید و فروش در پشت بام‌ها هستیم. البته این پدیده بیشتر در مناطقی که تراکم جمعیت زیاد است و مردم توان خرید کمتری دارند دیده می‌شود.
 
مسعود ایاز در گفتگو با خبرنگارما با اشاره به متداول شدن پدیده پشت بام فروشی در برخی نقاط شهر، گفت: از نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری، پشت بام فروشی و ساخت وساز‌هایی که بالای بنا‌های قدیمی و حتی جدید رخ می‌دهد، درصورتی که مجوز‌های لازم برای این ساخت و ساز دریافت نشده باشد، مانند سایر تخلفات مشمول دریافت اخطار و پلمب می‌شود تا پرونده این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شود.


برخورد با هر مدل ساخت وساز غیرمجاز

مسعود ایاز با بیان اینکه تخلفات پشت بام فروشی و ساخت وساز بالای بنای ساختمانی جزو تخلفات طبقات مازاد محسوب‌ می‌شود، تصریح کرد: این موضوع حتی برای فردی که صاحب ملک است و می‌خواهد طبقه‌ای مازاد روی پشت بام ایجاد کند صدق می‌کند؛ بنابراین با هر مدل ساخت وساز غیرمجاز روی پشت بام به عنوان یک تخلف قانونی برخورد می‌شود.
 
ایاز افزود: پس از اینکه پرونده این مدل تخلفات به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شود، مانند سایر تخلفات، درصورتی که اصول فنی و شهرسازی در آن رعایت نشده باشد و موجب مزاحمت برای همسایگان و ایجاد مشرفیت به سایر املاک شده باشد، رأی به جریمه داده می‌شود و در غیراین صورت رأی قلع بنا صادر می‌شود.

مدیرکل نظارت بر ساخت وساز‌ها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد در ادامه گفت: به طور معمول خرید و فروش پشت بام در املاکی که به صورت رسمی و همراه با سند باشد، متداول نیست و پشت بام فروشی بیشتر در املاک قول نامه‌ای رواج دارد؛ البته در هرصورت این پدیده به هیچ عنوان مورد تأیید شهرداری نیست و منجر به صدور مجوز پایان کار نخواهد شد.

بیشتر در حاشیه شهر

وی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه پس از افزایش قیمت مسکن بیشتر شاهد پدیده پشت بام فروشی در شهر مشهد هستیم و تخلفات ساخت وساز‌های غیرمجاز یا پشت بام فروشی در این روز‌ها بیشتر در مناطق حاشیه‌ای شهر رخ می‌دهد. او در ادامه بدون ذکر آماری درباره میزان صدور آرای مربوط به پشت بام فروشی یا طبقات اضافه گفت: از ابتدای سال تا امروز به ۱۰ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف ملکی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رسیدگی شده که ۲۵ درصد آرا در این پرونده‌ها منجر به قلع بنا شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شهرآرانیوز، تاریخ انتشار:  3 دی ۱۳۹۹، کد خبر:36271، shahraranews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
چرا باید اوضاع استان خراسان که امام رضا رو داره به این شکل باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین