پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
معاون امور مجلس وزارت کشور گفت: نظر وزارت کشور آن است که تنها نامزد‌های تایید صلاحیت شده برنامه‌های خود را بعد از احراز صلاحیت منتشر کرده و اعلام کنند.
شعار سال: محمدجواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از دولت ضمن موافقت با پیشنهاد حذف ماده ۵ این طرح که مربوط به الزام نامزد‌ها به ارائه برنامه مکتوب حین ثبت نام بود اظهار داشت: در راستای احراز شرایط مقرر طبق اصل (۱۱۵) قانون اساسی و توانایی اجرا بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی رئیس جمهور باید برنامه ارائه دهد، اما وزارت کشور در زمان ثبت‌نام تنها می‌تواند برنامه داوطلبان را اخذ و به شورای نگهبان ارسال کند.

وی افزود: بهتر است جهت جلوگیری از انتشار برنامه‌های متعدد تنها نامزد‌هایی تأیید صلاحیت شده برنامه‌های قابل ارائه خود را بعد از احراز صلاحیت منتشر کنند.  

گفتنی است در ماده (۵) حذف شده طرح مذکور آمده بود؛ در راستای احراز شرایط مقرر در اصل ۱۱۵ قانون اساسی و نیز توانایی اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی مبنی بر مسئولیت رئیس جمهور در تعیین برنامه و خط مشی دولت، داوطلبان ریاست‌جمهوری موظفند به هنگام ثبت‌نام، برنامه مکتوب خود را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ارائه نمایند. برنامه مزبور باید به‌نحوی تنظیم شود که از لحاظ کمی و کیفی قابل ارزیابی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان، تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۳۹۵، didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین