پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
ساکنین خیابان امینی گچساران می‌گویند:متاسفانه برای حل مشکلات مردم در محلات قدیمی شهر گوش شنوایی هم نیست، لوله‌های انتقال آب این نقطه شهر فلزی و روکار هستند که بایستی در اسرع وقت تعویض و اصلاح شوند چراکه اقدامات رفع تکلیفی دیگر جوابگوی مشکلات مردم نخواهد بود.

  شعار سال:هرچند برای الگوی مصرف آب تلاش های بسیاری صورت گرفته و مسئولان همواره نیز بر کاهش مصرف آب تأکید دارند، اما این روزها فرسودگی و ترکیدگی لوله های آب شرب در خیابان و کوچه های امینی گچساران خود حکایت دیگری دارد که باعت هدر رفتن هزاران لیتر از سرمایه های آبی این شهرستان شده است.

 یکی از ساکنین در این باره می گوید:از ابتدای مهرماه تاکنون آب کوچه های امینی این شهر بدلیل فرسودگی لوله ها به هدر می رود و خروجی آب هم آنقدر بالاست که به کانال های دفع فاضلاب و آب های سطحی سرازیر می شود.
 
وی می افزاید:متاسفانه مسئولین شهرستان نسبت به حل این معضل بی توجه هستند و تا زمانی که این مشکل مرتفع نشود باید همچنان شاهد هدر رفتن آب در این نقطه از شهر باشیم.

دیگری در ادامه نیز بیان می کند: اکنون با شکستگی لوله های فرسوده کوچه ها و خیابان این منطقه سیراب شده اند!!،هرچند بارها گزارشاتی به متولیان امر داده شد اما هنوز هیچ ماموری از آب و فاضلاب برای رفع این مشکل اساسی اقدامی نکرده است درحالی که هدرفت آب هیچ درآمدی برای آبفای این شهر هم ندارد؟.
 
وی ادامه داد:به هرحال این  محله مشکلات زیادی دارد که مردم با تمام مشکلات هم کنار آمده اند،اما  شکستگی لوله های آب در کوچه های خیابان امینی مشکلات بهداشتی را برای ساکنین نیز بوجود آورده و سلامت مردم را بیش از پیش تهدید می کند.


یکی دیگر از شهروندان می گوید:متاسفانه برای حل مشکلات مردم در محلات قدیمی شهر گوش شنوایی هم نیست، لوله های این قسمت فلزی و روکار هستند و معتقدم که خط لوله این منطقه بایستی در اسرع وقت تعویض و اصلاح شود و اقدامات رفع تکلیفی دیگر جوابگوی مشکلات مردم نخواهد بود.
 
با این تفاسیر نیز رئیس آبفای گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص این مشکل گفت:همانگونه که مستحضر هستید هر گونه اصلاح و توسعه شبکه آب وفاضلاب در سطح شهرستان منوط به تخصیص اعتبارات است .

بهنام پاد افزود:متاسفانه در سال 99 اعتباراتی به آن صورت هم نداشته ایم که بتوانیم اصلاح شبکه را در سطح شهرستان انجام دهیم ، با این وجود تلفن 122به صورت 24ساعته نیز فعال است و اگر مشکلی نیز مشترکین مطرح کنند، رسیدگی خواهد شد.
 
وی درادامه تصریح کرد:البته ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که در رسیدگی به مشکلات شهروندان این ادعا را هم نداریم که در اسرع وقت مشکلات مرتفع می شوند، اما با توجه به بحث ادغام آبفای شهری با آبفای روستایی انجام عملیات های فورس ماژور نیز به تعویق خواهند افتاد چرا که حجم گستردگی اقدامات هم بسیار بالاست.
 
پاد تصریح کرد:با این وجود نزدیک به 68 روستا را تحت پوشش داریم ،در شهر هم حجم گستردگی بسیار بالایی وجود دارد، اما خیابان امینی جزو مناطقی مورد برآورد در سال 99بوده است، که متاسفانه اعتباراتی برای تعویض  و اصلاح این پروژه وجود نداشته است.
 
رئیس آبفای شهری گچساران گفت:بنابراین اگر اعتباری در خصوص اصلاح شبکه به شرکت آب و فاضلاب تعلق بگیرد به طور قطع این مهم نیز پیگرری و رسیدگی خواهد شد اگرچه خیلابان امینی در مجموعه بافت فرسوده شهر قرار دارد که ان شالله انجام خواهد شد.


پاد در ادامه نیز تصریح کرد:باید توجه داشت که قسمتی از شبکه آب سطح شهر از لوله فلزی و قسمتی نیز لوله پلی اتیلن است،در سنوات گذشه با توجه به اعتبارات خوبی که در سطح شهرستان وجود داشت توانسیم 90درصد از لوله های خط انتقال آب بافت فرسوده را تعویض کنیم  و از لوله های پلی اتیلن بهره ببریم.
 
وی افزود:در منطقه کارکنان دولت هم یک سری لوله های آزبست وجود داشت که در شرکت های آب و فاضلاب منسوخ شده است و آنها هم تعویض شده است، بنابراین در سطح چند کوچه در منطقه 500دستگاه و بخشی از شهر (بافت قدیم) همچنان لوله های فلزی وجود دارند.

پاد در پایان گفت:به هرحال رفع مشکلات منوط به تخصیص اعتبارات هستند و فعلا در سال 99اعتباراتی در این خصوص نداشته ایم و  اگر اعتباری در خصوص اصلاح شبکه به شرکت آب و فاضلاب داده شود مطمئن باشید که اولویت کاری ما همین بافت فرسوده و جمع آوری لوله های فلزی خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس  ، تاریخ انتشار:  24 دی 1399  ، کدخبر:179280 ، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
انقد از این لوله های شکسته در سطح شهر ستان ها داریم که حد نداره تو همین بابل موج میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
لیاقت مردم ما در مدیریت شهری و کیفیت سطح زندگی اینه؟ مسئولین با خودشون چی فکر میکنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
برای چی باید این همه بدبختی رو در زمینه مدیریت شهری داشته باشیم ؟ مدیریت شهری ما نیازمند نخبه جهادگر هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
مسئولینی که بی خیال هستن اگر اون جا که خودشون زندگی میکنن هم از این مشکلات باشه رفعش نمیکنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین