پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۷۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
استاندار اردبیل از احداث و راه‌اندازی نخستین شهرک صنعتی گیاهان دارویی توسط بخش خصوصی در این استان خبر داد.

شعار سال: اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از مجموعه تولید گیاهان دارویی شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری امید فارمد پارسیان افزود: فاز اول این طرح به مساحت ۳۵ هزار متر مربع شامل چهار سوله بزرگ است که تا پایان سال جاری با فراهم کردن ۵۰۰ زمینه شغلی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی گفت: فاز اول این طرح شامل پالایشگاه گیاهان به عنوان مواد اولیه پایه تولید گیاهان دارویی، تولید مایعات دارویی به شکل شربت و قطره، قطعات بسته‌بندی دارویی از جنس پلاستیک و فاز دوم این طرح نیز به مساحت ۸۰ هزار متر مربع برای تولید انواع گیاهان دارویی و دمنوش است.
 
بهنامجو بیان کرد: پرونده صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی این مجموعه به مساحت ۲۲ هکتار در مرحله نهایی بوده و هم‌اکنون زیرساخت‌هایی همانند برق و گاز ، جدول‌گذاری و روشنایی معابر به اتمام رسیده و تخصیص آب موردنیاز و ایجاد شبکه تلفن و فیبر نوری نیز در دست اقدام است.
 
وی اظهارکرد: در حال حاضر ۲۰۰ نفر در مراکز آموزشی برای راه‌اندازی فاز اول این طرح در حال طی دوره آموزشی هستند و با تکمیل این طرح  بیش از یک هزار نفر در فاز اول و دوم مشغول کار خواهند شد.
 
بهنامجو با بیان اینکه عملیات فیزیکی سوله‌های اصلی این طرح به اتمام رسیده است، افزود: عملیات اجرایی محوطه‌سازی طرح نیز آغاز و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
 
او اضافه کرد: عملیات اجرایی بخش‌های دیگر این طرح در زیربنای۸۰ هزار مترمربع در سال آتی آغاز خواهد شد.
 
استاندار اردبیل ادامه داد: اولین خط تولید این مجموعه امسال و سه خط تولید نیز در سال آینده راه‌اندازی می‌شود که ظرفیت بزرگی برای استان خواهد بود.


بهنامجو اضافه کرد: این مجموعه در نوع خود بزرگترین و بهترین کارخانه با برند opd  بوده و در فاز دوم نیز تحت لیسانس هلث‌اید انگلستان داروهای گیاهی، شیمیایی و مایعات دارویی و همچنین تمام ملزومات موردنیاز دارویی را تولید خواهد کرد.
 
او گفت: در فازهای بعدی سرم و انواع ظروف موردنیاز دارویی کشور در این مجموعه تولید می‌شود.
 
استاندار اردبیل با بیان اینکه در ۲ سال اخیر اردبیل شاهد آغاز پروژه‌های داروسازی خوبی بوده است،تشریح کرد: علاوه بر این پروژه، شاهد اجرای یکی از بزرگترین کارخانه های سرم‌سازی کشور در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل هستیم.
 
۵۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل وجود دارد که ۲۲ گونه آن به صورت زراعی کشت می شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 27  دی  1399  ، کدخبر:84186598 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
گیاهان دارویی در ایران هم سبقه طولانی ای داره و میتونیم با رونقش دست به صادرات هم بزنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
کاش ازین گیاهان دارویی استقبال و حمایت بشه چون در درمان بیماریها واقعا تاثیر گذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین