پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۰۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
فروشگاه اینترنتی آمازون به عمد باعث تورم و بالا رفتن قیمت کتاب‌های الکترونیک در این کشور می‌شود. آمازون متهم شده است که با ناشران بزرگ این کشور برای بالابردن قیمت‌ کتاب‌های الکترونیکی تبانی کرده است.
شعار سال: یک شرکت حقوقی در آمریکا به نمایندگانی از ناشران و تولید کنندگان کتاب الکترونیک در آمریکا علیه شرکت و فروشگاه آمازون شکایتی تنظیم کرده است و در دادخواست خود آورده است که فروشگاه اینترنتی آمازون به عمد باعث تورم و بالا رفتن قیمت کتاب‌های الکترونیک در این کشور می‌شود. آمازون متهم شده است که با ناشران بزرگ این کشور برای بالا بردن قیمت کتاب‌های الکترونیکی تبانی کرده است.
 
شرکت حقوقی هانگز برمان در طرح این دادخواست مدعی شده است که آمازون بسیاری از ابزار‌های مربوط به کنترل قیمت‌ها در بازار کتاب را با همکاری ناشران بزرگ دستکاری کرده و سعی در بالا نگه داشتن قیمت‌ها می‌کند. این شرکت حقوقی پیش از این در سال ۲۰۱۱ پرونده فیکس سیکس مربوط به بازار کتاب را مطرح کرده بود.
 
در دادخواست شرکت حقوقی آمده است: فروشگاه اینترنتی آمازون با همکاری پنج ناشر بزرگ آمریکا که به بیگ فایو مشهور هستند، به طور مصنوعی قیمت کتاب‌های الکترونیکی را در بازار بالا نگه می‌دارد. انتشارات پنگوئن، مک‌میلان، اشت، هارپرکالینز و سیمون‌اندشوستر بزرگترین ناشران آمریکا هستند که در این کشور با نام «پنج بزرگ» (Big Five) شهرت دارند.
 
در این دادخواست که تسلیم دادگاه ایالتی شهر نیویورک شده است، شرکت حقوقی به نمایندگی از ناشران مستقل و مصرف‌کنندگان ایالت‌های مختلف می‌گوید: آمازون با همکاری چند ناشر برچسبی جدید برای کتاب‌ها ایجاد کرده است که به «محبوب‌ترین‌های کشور» (MFN) مشهور شده است. آمازون با این برچسب قیمت کتاب‌های الکترونیکی را بالا نگه می‌دارد.
 
طبق اطلاعات درج شده در دادخواست قیمت‌های درج شده بر روی جلد کتاب‌های دارای این برچسب بسیار پایین‌تر بوده، ولی آمازون فضایی ایجاد می‌کند که این کتاب‌ها توسط مشتری‌های این سایت با قیمت‌های بالاتری خریداری می‌شود. ۹۰ درصد تمام کتاب‌های الکترونیکی فروخته شده در آمریکا در سایت آمازون عرضه می‌شوند. پیش از این دادخواست مشابهی علیه شرکت اپل برای عرضه کتاب‌های الکترونیکی در فروشگاه آنلاینش مطرح شده بود که منجر به پایین آمدن قیمت کتاب‌های الکترونیک شده بود.
 
شرکت حقوقی در دادخواست خود از دادگاه ایالتی نیویورک خواسته است ضمن محکوم کردن آمازون و انتشارات آمریکایی خسارت ناشی از خرید کتاب‌های الکترونیکی با قیمت‌های بالا توسط مشتریان این سایت را به آن‌ها پرداخت کند. این دادخواست یک روز بعد از آن مطرح شد که ایالت کنکتیکت آمریکا شرکت آمازون به رفتار غیر حرفه‌ای در بازار کتاب‌های الکترونیکی متهم کرده بود.
 
مسئولان آمازون در اولین واکنش بعد از انتشار خبر این دادخواست در خبرگزاری رویترز تمام اتهامات مربوط به تبانی با ناشران بزرگ آمریکا را رد کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایبنا، تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۳۰۱۴۴۳، ibna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
کتاب الکترونیک در ایران هنوز که هنوزه جا نیفتاده و باید در این زمینه کارهای فرهنگی زیادی انجام بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
در زمينه كتاب و كتاب خواني تا به كي بايد اوضاع رو رها كنيم؟ مجازي و الكترونيكي شدن كتاب ها زماني عملياتي ميشه كه فرهنگ سازي كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
الان شما خودت كتاب الكترونيم ميخوني؟ اصل كتاب به بغل گرفتن و بو كردنشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین