پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
وزیر دارایی دولت «جو بایدن» در کمیته مالی سنای آمریکا با اشاره به ضرورت استفاده مناسب از ابزار تحریم خاطرنشان کرد که تحریم‌های پیشین کاخ سفید مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

شعار سال: «جنت یلین» روز سه‌شنبه در نشست استماعی و بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی دولت بعدی آمریکا بیان داشت که تحریم‌ها ابزار مهمی برای پرداختن به حملات سایبری و سایر تهدیدهاست.

وی با این حال عنوان کرد که از این ابزار باید به صورت راهبردی و مناسب استفاده شود و به همین خاطر قصد دارد تا از معاونش بخواهد که سریعا سیاست های تحریمی آمریکا را بازنگری کند.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت که در کسوت وزیر دارایی آمریکا تلاش خواهد کرد تا این کشور را «پس از سریع ترین سقوط اقتصادی در قرن گذشته» به سرعت سرپا کند.

یلین هدف از بسته پیشنهادی محرک اقتصادی دولت را کمک به مردم و شرکت‌های تجاری کوچک عنوان کرد. او در این باره گفت:‌ اقتصاددان‌ها همیشه با هم موافق نیستند اما در این وضعیت به خصوص و پس از کرونا اکنون همه موافق اقدام برای کمک به مردم، تجارت‌های کوچک، واکسیناسیون عمومی و سرعت بخشیدن به بازگشایی مدارس هستند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا چندی پیش برنامه خود را برای احیای اقتصاد کشور که در اثر همه گیری کرونا ضربه خورده اعلام کرد. او  برای بهبود وضعیت اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلار بسته مالی پیشنهاد کرده که قرار است از کسب و کارهای خرد و خانواده های آمریکایی در برابر آسیب های گسترده ناشی از همه گیری کرونا حمایت کند.

بایدن وعده داده که در صد روز اول دولت خود صد میلیون آمریکایی را واکسینه کند و حدود ۴۱۵ میلیارد دلار این برنامه برای مقابله با همه گیری است.

وزیر دارایی دولت او نیز در جلسه امروز پایین‌بودن نرخ بهره بین‌بانکی در آمریکا را فرصت خوبی برای ارائه این بسته حمایتی دانست و بیان داشت که از روز اول دولت جدید، از کارگران و کسب و کارهای کوچک حمایت خواهد شد و در زمان مقتضی روی بسته حمایتی دوم کار می‌شود.

از آنجا که در میان پرسش‌ها به طور مکرر به چین و آنچه رقابت ناسلام و «تقلب در تجارت» خوانده، اشاره شد، می‌توان فهمید که این مساله یکی از اصلی ترین دل‌مشغولی های دولت جدید آمریکا خواهد بود.

یلین ضمن تایید پدیده «تقلب در تجارت» از سوی چین و فعالیت‌هایی مانند «دزدیدن مالکیت معنوی» و امثال آن بر اهمیت این موضوع تاکید کرده و خواستار رقابتی‌تر شدن اقتصاد آمریکا و اهمیت دادن به افزایش مهارت‌ها شد.

وی با بیان اینکه دولت بایدن قصد دارد متحدان اقتصادی آمریکا را علیه چین بسیج کند، تصریح کرد که چین به طور آشکار مهمترین رقیب استراتژیک این کشور است.

گزینه وزارت دارایی بایدن اضافه کرد: ما باید در داخل، اقتصاد را قابل رقابت کنیم و برای همین بایدن در نظر دارد روی افزایش مهارت‌های مردم سرمایه گذاری کند. وی تصریح کرد که با این حال آمریکا در برابر آنچه اقدامات ناسالم تجاری چین می نامید اقدام خواهد کرد.

یلین در زمینه ارزش دلار هم گفت که معتقد به ارزشگذاری ارزها در بازار آزاد بوده و با تعیین ارزش به طور مصنوعی و دستوری مخالف است و قول داد که آمریکا برای رسیدن به برتری رقابتی دست به کاهش ارزش دلار نخواهد زد.

وی بیان داشت که به اقتصادی قوی که در آن دستمزدها افزایش پیدا کنند معتقد است و دیدگاه سناتوهایی که مدعی بودند سیاست دولت بایدن برای افزایش خداقل دستمزد به ساعتی 15 دلار می تواند موجب افزایش بیکاری شود را رد کرد.

وزیر پیشنهادی بایدن گفت از زاویه سیاست‌های مالیاتی تلاش خواهد کرد انگیزه شرکت‌های آمریکایی برای خارج کردن تجارت و دارایی هایشان از آمریکا (به کشورهای با مالیات کم) را کاهش دهد و در این میان با کشورهای عضو «او ای سی دی» مذاکره خواهد کرد.

او در برابر یکی از سناتوها که می گفت اقلیت ها بیشترین صدمه را از سقوط اقتصادی سال 2008 و پس از آن از سقوط مرتبط با کرونا دیده اند قول داد که به این موضوع اهمیت بیشتری داده و روی وضعیت آنها تمرکز خواهد کرد. وی پذیرفت که در وزارت خزانه داری نیروهای بیشتری از میان اقلیت‌های آمریکایی را بکار گیرد.

وی در ادامه از سیاست دولت بایدن برای افزایش حداقل حقوق و افزایش مالیات بر سود سرمایه تا دوبرابر دفاع کرد و این دیدگاه را که افزایش حداقل دستمزد موجب افزایش بیکاری می شود را رد کرد.

«جنت یلین» وزیر پیشنهادی دولت بایدن برای تصاحب وزارت دارایی امروز سه شنبه در جلسه کمیته امور مالی سنای آمریکا برای پاسخ به سوالات حاضر شد. وی پیش از این رئیس بانک مرکزی آمریکا معروف به «خزانه فدرال» بوده و اولین زن در تاریخ آمریکا است که به وزارت دارایی منصوب می‌شود.

در این نشست سناتورها به طور سنتی از وزرا تعهد می گیرند که همواره در برابر پرسش‌های نمایندگان مردم پاسخگو باشند. همچین از آنها تعهد گرفته می شود که شغل وزارت با سایر فعالیت‌های آنها تضاد منافع نداشته باشد.

در این جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان از یکجانبه گرایی دولت ترامپ در برقرار کردن مجازات های اقتصادی و منزوی کردن آمریکا از متحدان اقتصادی اش انتقاد کردند. یلین در این زمینه اظهار داشت که بهترین راه برای مقابله با روش ناسالم چین، چندجانبه گرایی و همراه کردن متحدان اقتصادی آمریکا است و نه تکروی به سبک دولت ترامپ.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۹۱۰۱۱، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین