پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
امام خمینی در دیدار با نمایندگان مجلس در چهارم خرداد ۱۳۵۹ بیان داشتند که نمایندگان مجلس، باید معلم اخلاق جامعه باشند. آیا نمایندگان مجلس، در شرایط کنونی، نمایندگان اخلاق جامعه هستند؟ متن: این متن را برای عزیزانی ذکر کردیم که از فرمایش حضرت امام با مضمون مجلس در راس امور است، کمال سو استفاده را می‌کردند. با بررسی سحیفه نور مشاهده می‌شود که این عبارت برای چندین حوزه بکار رفته است، نظیر دانشگاه. حال سوالمان از نمایندگان محترم مجلس این است که به چه میزان، پایبندی عملی به فرمایشات حضرت امام داشته اند؟
شعار سال: نهضت امام خمینی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می‌توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب‌های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب‌ها دغدغه‌هایی وجود دارد که این در حکومت‌های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر. ایشان در سخنرانی‌ها و پیام‌های مختلف به این نگرانی‌های خود اشاره کرده اند که به تناوب بخش‌هایی از این دغدغه‌ها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم.

امام خمینی در چهارم خرداد ماه سال ۵۹ و در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان وظایف وکالت پرداخته و فرموده اند:

این چند روز خدمت به مردم را با دعوا نگذرانید/اینکه در تهران نشسته‌اید و دعوا می‌کنید این خلاف اسلام است


امام خمینی خطاب به طلاب: دین اسلام امانت است در دست ما، خیانت نکنید به این امانت


شکست هر جناحی از علما و روحانیون، پیروزی چه جریانی را تضمین می‌کند؟ / اختلاف به هر شکلی کوبنده است/ تاکید بر حفظ احترام میان جامعه مدرسین و طلاب انقلابی


شما توجه داشته باشید که به اسلام خدمت کنید و به کشور خودتان خدمت کنید. شما وکیل مردمی هستید که همه اسلام را می‌خواهند، و همه کشور خودشان را می‌خواهند؛ و شما باید برای این ملت خدمت بکنید، به آن چیزی که شما را وکیل کرده است خدمت بکنید. اگر انحراف پیدا کنید برخلاف ملت، خیانت کرده اید به وکالتی که دارید؛ و من امیدوارم که ان شاءاللّه شما با کمال قدرت، با کمال عزت و عظمت، این نهضت را به پیش ببرید؛ و مجلس، یک مجلس اسلامی اخلاقی همه چیز تمام باشد، و شما معلم اخلاق جامعه باشید، و همۀ جامعه هم پشتیبان شما باشد؛ و همه‌تان یک هویت بین دولت و ملت و ارتش و مردم و همه یک هویت باشید، همه اعضای یک انسان باشید. همه در خدمت انسان کامل؛ که رسول اکرم است باشید، و همه به منزلۀ اعضای او باشید برای خدمت؛ و اگر اینطور شد، پیروزی نصیبمان هست؛ و اگر خدای نخواسته، انحرافات پیدا شود و اغراض شخصیه پیش بیاید، و نمی‌دانم مسند‌ها بحث بشود، و مقام‌ها طرح بشود و امثال اینها، این اولاً انحطاط اخلاقی زیاد است، و انحطاط در پیشگاه خداست، و ثانیاً خوف این است که نتوانید این بار را به منزل برسانید.

صحیفه امام؛ ج ۱۲، ص ۳۵۱

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از جماران، تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۴۹۲۶۶۴، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین