پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
بشار اسد گفت: پس از بروز بحران در سوریه، عربستان با پیشنهاد ارائه کمک ها و فرانسه با وارد کردن فشار خواهان قطع روابط دمشق و تهران شدند تا در حل مشکلات سوریه همکاری کنند.

شعار سال: روزنامه روسی ﮐﺎﻣﺴﺎﻣﻮﻟﺴﮑﺎﯾﺎ ﭘﺮاودا در سومین بخش از مصاحبه با بشار اسد که روز جمعه منتشر شد، به نقل از سخنان رئیس جمهوری سوریه، نوشت: عربستان سعودی به من پیشنهاد کرد که در ازای دریافت کمک، روابط سوریه با ایران را قطع کنم.
وی ادامه داد: این پیشنهاد صریح و مستقیم پس از آغاز بحران به دمشق ارائه شد، زیرا دشمنان می خواستند از مشکلات و درگیری ها برای فشار بر سوریه با هدف رسیدن به خواسته های خود استفاده کنند.
رئیس جمهوری سوریه گفت: پیش از آغاز درگیری ها نیز آنها (ریاض و پاریس) می خواستند غیرمستقیم از سوریه استفاده کنند و بدون ارائه پیشنهاد، تلاش می کردند دمشق را به انجام اقدام هایی که خود مهم می دانستند، وادار کنند.
بشار اسد اظهار کرد: آن زمان مهم ترین مساله جهانی پرونده هسته ای ایران بود و سعودی ها از دمشق خواستند،تهران را برای انصراف از منافع خود متقاعد کند.
وی گفت: پس از این مرحله نیز فرانسه و عربستان با ارائه پیشنهادی ساده، صریح و مستقیم از سوریه خواستند بدون ارائه هر گونه توضیحی از ایران فاصله بگیرد تا به دمشق برای حل مشکلات کمک کنند.
رئیس جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد: اکنون تهران، مسکو و حزب الله متحدان همیشگی دمشق هستند که حضوری قانونی در سوریه دارند و به ما در مبارزه علیه تروریست ها کمک می کنند، ولی کشورهای دیگری نیز با هدف حمایت از تروریست ها مداخله می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ انتشار 23 مهر95 ، کد مطلب: 82265982: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین