پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رفیع افتخار از تالیف رمان «وحشت در خانه شماره ۴» برای نوجوانان خبر داد و گفت: این رمان نخستین اثر من در ژانر پلیسی و معمایی با محوریت کودکان کار است که نوشتنش حدود یک سال و نیم زمان برد و آن را برای چاپ به نشر قدیانی سپرده‌ام.
شعار سال: رفیع افتخار از تالیف رمان «وحشت در خانه شماره ۴» برای نوجوانان خبر داد و گفت: این رمان نخستین اثر من در ژانر پلیسی و معمایی با محوریت کودکان کار است که نوشتنش حدود یک سال و نیم زمان برد و آن را برای چاپ به نشر قدیانی سپرده‌ام.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان، در پاسخ به این سوال که چرا موضوعی پلیسی را دستمایه کار خود قرار داده، گفت: داستان‌های پلیسی ماجرایی، هیجانی و پر از تعلیق‌اند و نه تنها برای نوجوانان بلکه برای بزرگسالان نیز پرکشش و جذابند.

وی افزود:‌ با وجود این معتقدم حتی کتاب‌های پلیسی نیز باید حاوی مضامین خاص و هدفمند و انسان دوستانه باشند در غیر این صورت ماندگار نخواهند شد و به سرعت فراموش می‌شوند کما اینکه در رمان «وحشت در اتاق شماره۴» داستان حول محور کودکان کار و سختی‌های زندگی آن‌ها سیر می‌کند.

این نویسنده درباره علاقه‌اش به داستان‌های این حوزه توضیح داد: در دوران بچگی ما، کتاب‌های پلیسی جذبه خاصی داشتند و من خوره این کتاب‌ها بودم و اغلب کتاب‌های پلیسی در دسترس آن دوره را با ولع خوانده‌ام. داستان‌های پلیسی پرویز قاضی سعید و مبارزه‌های کارآگاهان لاوسون، سامسون و ریچارد با تبهکاران و کتاب‌های پلیسی جنایی میکی اسپیلین بخش زیادی از دوران نوجوانی ما را پر می‌کرد. ما با ولع این ماجراها را دنبال می‌کردیم و گاهی هم از شدت ترس تا صبح خواب به چشمانمان نمی‌آمد.

رفيع افتخار متولد 1339 در تهران و كارشناس ارشد كشاورزی است. او تاليف و ترجمه برای نوجوانان را از سال 1369 آغاز كرده و تاكنون بیش از ۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان نوشته است. از آثار این نویسنده می‌توان به «طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسد به دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطيلات بامزه يخمک»، «ساپروفیت»، «شب نشینی با عموبسک» و «رازصورتی من» اشاره کرد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران؛ تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399، کد خبر: ۳۰۲۲۸۵، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
کودکان کار در ایران که بعضا تابع کشور های دیگه هم هستن واقعا شرایط وحستناکی هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین