پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
وزیر امور خارجه با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی ایران می‌تواند قطب علم و فناوری در منطقه باشد، گفت: سیاست ما در وزارت امور خارجه، خدمت به اقتصاد کشور است و در این راستا ورود به حوزه اقتصادی یک ضرورت محسوب می‌شود.
شعار سال: محمد جواد ظریف در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری با اشاره به قابلیت‌های فراوان حوزه علم و فناوری در کشور اظهار کرد: دانشجویان ما به خوبی در دانشگاه‌های معتبر خارجی جذب می‌شوند و اگر بتوانیم محیط را برای رشد و کارآفرینی آنان فراهم کنیم، حتماً ترجیح می‌دهند در کشور خود فعالیت کنند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند فضا را برای نخبگان ایرانی به گونه‌ای فراهم کنند که فراتر از حوزه نظری وارد حوزه عملی و تولید شوند. همین روش در دانشگاه‌های خارج از کشور اعمال می‌شود تا از این طریق، توان اقتصادی آن دانشگاه تقویت شود و دانشجو احساس مفید بودن کند.

ظریف با بیان اینکه یکی از مزیت‌های پارک‌های علم و فناوری، توسعه علم و صنعت در کشور است، تصریح کرد: علاوه بر این، پارک‌ها می‌توانند نیروی کارآمد کشور را رشد داده و موجب کاهش مهاجرت نخبگان شوند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه شرایط کنونی اقتصادی کشور، مزیت حوزه‌های دانش‌بنیان را بسیار بالا برده است، اظهار کرد: امکان افزایش صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان در شرایط فعلی، امکانی ویژه محسوب می‌شود. در سفر‌های خارجی پیش از دوران کرونا که با حضور هیات‌های اقتصادی انجام می‌شد، بیشترین توفیق در انعقاد قرارداد فروش محصولات، با شرکت‌های دانش‌بنیان بود که این ویژگی مهم و قابل توجه این شرکت‌هاست.

وی با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، ایران می‌تواند قطب علم و فناوری در منطقه باشد، افزود: سیاست ما در وزارت امور خارجه، خدمت به اقتصاد کشور است تا سیاست خارجی هم باری بر دوش اقتصاد کشور اضافه نکند و در این راستا ورود به حوزه اقتصادی یک ضرورت محسوب می‌شود.

ظریف افزود: در این راستا برای ایجاد معاونت اقتصادی اقدام کردیم که در این معاونت، یک اداره کل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی و یک اداره تسهیل فناوری و اقتصاد دانش بنیان ایجاد شده و همه ادارات منطقه‌ای موظفند با این اداره همکاری کنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در هر نقطه از جهان برای ارائه دستاورد‌های علم و فناوری کشور اعلام آمادگی می‌کنیم، گفت: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در خصوص معرفی امکانات بازار‌های خارجی برای فروش محصولات خود به دیتا بیسی که به همین منظور تنظیم شده است، مراجعه کنند تا درخواست آن‌ها اجرا شود. در این راستا تمامی سفارت‌خانه‌ها در مناطق مختلف جهان آماده همکاری هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۸۷۲۲۸، www.khabaronline.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
اقتصاد کشور در ایران مدت هاست که شرایط رو به شدت خراب کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین