پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
بودجه اصلاحی توسط دولت به مجلس ارسال شد و با رأی مثبت بالغ بر ۲۰۰ نماینده پارلمان، کلیات آن تصویب شد. در حالی که همان بودجه است با افزایش کمی هزینه‌های نظامی! حال این سوال از نمایندگان دوره یازدهم مطرح است که این بودجه با آن بوجه چه فرقی داشت؟! چرا چند روز پیش آن نطق‌های کوبنده را درباره لایحه بودجه اصلاح شده توسط خودتان انجام می‌دادید، ولی اکنون به همان لایحه دولت، رای دادید. مگر همین نمایندگان نبودند که می‌گفتند بودجه دولت به نفع مردم نیست و. حالا چطور راضی به تصویب بودجه شده اند؛ واقعیت این است که نمایندگان دوره یازدهم اصلاً لوایح و طرح‌ها را نمی‌خوانند!

شعار سال:بودجه اصلاحی توسط دولت به مجلس ارسال شد و با رأی مثبت بالغ بر ۲۰۰ نماینده پارلمان، کلیات آن تصویب شد. در حالی که همان بودجه است با افزایش کمی هزینه های نظامی!
 
حال این سوال از نمایندگان دوره یازدهم مطرح است که این بودجه با آن بوجه چه فرقی داشت؟! چرا چند روز پیش آن نطق های کوبنده را درباره لایحه بودجه اصلاح شده توسط خودتان انجام می دادید ولی اکنون به همان لایحه دولت، رای دادید. مگر همین نمایندگان نبودند که می گفتند بودجه دولت به نفع مردم نیست و.... حالا چطور راضی به تصویب بودجه شده اند؛ واقعیت این است که نمایندگان دوره یازدهم اصلاً لوایح و طرح ها را نمی خوانند!
 
جامعه حق دارد این پرسش را مطرح کند که اگر اصلاح بودجه با همین چند روز و چند تغییر، ممکن و مقدور بود پس به چه دلیل نزدیک به ۲ ماه وقت پارلمان گرفته شد و آن همه حرف و حدیث و جدل کلامی و اینترنتی و مشاجره لفظی بین دولتیان و مجلسیان نقل محافل شد و دو طرف در جریان این مشاجرات به شکلی از خجالت هم درآمدند که تماشاچیان این روند نامطلوب را که افکار عمومی و رسانه‌ها از یک سو و فعالان اقتصادی و اهالی کسب و کار و تجارت و تولید از سوی دیگر بودند، هفته‌هایی در اضطراب و تشویش و انتظار نگه داشتند؟
 
با نگاهی به تغییرات ایجاد شده در لایحه دولت درمی‌یابیم که این تغییرات چندان شباهتی به اصلاحات ساختاری ندارند و فقط چند بند و تبصره آن حذف یا دچار تغییر شده است. وقتی چنین است این گزاره مطرح می‌شود که پس آن مخالفت تمام قد با لایحه در هفته‌های قبلی که بودجه را مقدمه فروپاشی اقتصادی کشور دانسته و آن را یک علامت بزرگ و نشانه تسلیم برای دشمن نامیده بودند با این موافقت و رضایت چه نسبتی دارد؟
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار:  29 بهمن 1399  ، کدخبر: 102184، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین