پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت‌وگوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، را با همتایان فرانسوی، بریتانایی و آلمانی خود در روز پنجشنبه در مورد «چالش‌های جهانی» تایید کرد. پیشتر وزارت خارجه فرانسه گفته بود در این نشست مجازی قرار است درباره ایران گفت‌وگو شود.
شعار سال: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت‌وگوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، را با همتایان فرانسوی، بریتانایی و آلمانی خود در روز پنجشنبه در مورد «چالش‌های جهانی» تایید کرد. پیشتر وزارت خارجه فرانسه گفته بود در این نشست مجازی قرار است درباره ایران گفتگو شود.

ند پرایس روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی روزانه وزارت خارجه، در پاسخ به پرسشی درباره گام‌های اخیر ایران در نقض تعهدات خود در برجام گفت: «ما از تهدید ایران به توقف اجرای تعهدات خود تحت مفاد پروتکل الحاقی و دیگر بازرسی‌های هسته‌ای تحت برجام آگاه هستیم و این البته در صدر دیگر گام‌هایی است که تهران فراتر از محدودیت‌های مقرر در برجام بر می‌دارد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «خبر خوب این است که همه این اقدامات ایران قابل بازگشت هستند و مسیر دیپلماسی هنوز باز است. من می‌توانم بگویم که ما و شرکایمان تاکید کرده‌ایم که ایران باید این گام‌ها را به عقب برگرداند و از برداشتن گام‌های دیگر ... خودداری کند.»

ند پرایس با تاکید بر این که ایران باید همکاری کامل و به موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد، گفت شرطی که پیشتر از سوی پرزیدنت بایدن و وزیر خارجه آمریکا بیان شده به قوت خود باقی است و آن این است که «اگر ایران پیروی کامل از برجام را ازسربگیرد، ما نیز اقدام مشابه انجام می‌دهیم.»

وی گفت: «توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران برای ما کف خواسته‌هایمان است و نه سقف و ما می‌خواهیم فراتر از برجام برویم و آن را طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر کنیم و بر پایه آن، ترتیباتی اتخاذ کنیم که به دیگر مسئل مورد نگرانی در ارتباط با ایران بپردازیم؛ نگرانی‌هایی که میان ما و متحدان و شرکای ما مشترک است، از جمله برنامه موشکی بالیستیک.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به کوتاه‌تر شدن زمان گریز هسته‌ای پس از اقدام تهران به کاهش تعهداتش در برجام، گفت که ایران در مسیر نادرستی حرکت می‌کند. او در ادامه خاطرنشان کرد: «البته دیپلماسی هنوز موجود است و ما امیدواریم بتوانیم آن را همراه با متحدان و شرکایمان دنبال کنیم.»

ند پرایس در مورد رویکرد جدید واشنگتن گفت: «ما می‌دانیم که باید متحدان و شرکایمان را با خود همراه کنیم. وزیر خارجه و رییس جمهوری ایالات متحده و دیگران در این دولت، از جمله راب مالی نماینده ویژه در امور ایران، هفته‌های گذشته را صرف گفتگو‌های تلفنی و ویدئویی کردند تا اطمینان حاصل کند ما به این چالش‌ها همگام با متحدان و شرکایمان رسیدگی می‌کنیم.»

وی افزود: «انتظار می‌رود در گفتگو‌های فردای وزیران خارجه آمریکا و سه متحد اروپایی، در مورد ایران نیز صحبت شود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۰۲۷۴۸، entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
به عقب برگشتن اون هم در زمینه برجام برای ایران دو سه بار سم مضاعف محسوب میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین