پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت همه دستاورد‌های علمی و فنی و اقتدار جمهوری اسلامی را در سال ۹۲ کنار گذاشت و قهرمان کاغذی برای ما درست کرد.
شعار سال: فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۴ اسفند ۹۹) در جریان بررسی بیانیه سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی طی سخنانی اظهار داشت: ترور‌ها همیشه حاوی پیام است؛ ترور شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی روشن همگی حاوی پیام بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا ما ترور دیگری داشتیم آن ترور‌ها برای این بود که جامعه ما را آماده کنند که ما به سمت پذیرش تعهداتی برویم که در برجام مندرج شده است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: ترور شهید فخری‌زاده حاوی پیام دیگری است که ما باید آماده شویم برای پذیرش محدودیت‌های بیشتر، چه کسی فخری‌زاده را در سال ۹۲ که زنده بود ترور کرد؟ چه کسی دستور انحلال تشکیلات آقای فخری‌زاده را داد؟ ما به این گذشته برگردیم و ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: آژانس در سال ۲۰۱۱ کار خوبی کرده و همه مناقشاتی که با ایران است را مکتوب کرده و در فضای مجازی هم منتشر کرده است. در سال ۲۰۱۴ یعنی سه سال بعد از آن گزارش که حاوی خط ترور است یعنی از آن گزارش ما می‌توانیم درک کنیم که چه تخصص‌هایی در جامعه ما ترور خواهند شد.

وی بیان کرد: در گزارش ۲۰۱۴ عنوان شده که آن گزارش سال ۲۰۱۱ را بیشتر تأیید می‌کنم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۲۰۱۵ آقای آمانو نوشته که پرونده PMD بسته می‌شود و به MD تبدیل می‌شود یعنی پرونده ایران در سال ۲۰۱۵ نظامی اعلام شده، اما در حد معلوم این‌ها چیز پنهانی نیست که بیان می‌کنم بلکه در منابع آشکار و گزارش ۲۰۱۵ آژانس به شورای حکام وجود دارد.

وی در همین راستا بیان کرد: در گزارش مذکور آمده است که ایران در حد مطالعات امکان‌سنجی و مطالعات علمی کار کرده است آن هم قبل از سال ۲۰۰۳ یعنی قبل از سال ۱۳۸۲ و پرونده با برجام باید بسته می‌شد ولو اینکه بوده باشد و قرار بوده تحریم‌ها برداشته شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این آقایان در سال ۹۲ در یک جنگ واقع نشده شکست خوردند و معاهده خلع سلام امضاء کردند و بعد از آن به عنوان فتح‌الفتوح آن را معرفی کردند و برای این مملکت قهرمان دیپلماسی پوشالی درست کردند.

وی تأکید کرد: همه دستاورد‌های علمی و فنی و اقتدار جمهوری اسلامی را در سال ۹۲ کنار گذاشته‌اند و قهرمان کاغذی برای ما درست کرده‌اند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌در پشت همین تریبون همین‌هایی که می‌خواهید دعوت کنید که برایتان توضیح دهند رآکتور اراک را برای اغفال نمایندگان با چرنول اوکراین مقایسه کردند؛ دروغ گفتند آن رآکتور ۳ هزار مگاوات حرارتی بود از نوع گرافیکی بود که این رآکتور ۴۰ مگاوات است. به دروغ به نمایندگان مجلس اطلاعات غلط دادند که مثلا خطر ما را تهدید کرده است که ما آن را تعطیل کنیم که اگر تعطیل نکنیم حادثه ایجاد می‌شود ایجاد ترس در نمایندگانی که اطلاعات فنی لازم را ندارند ایجاد کردند حالا شما می‌خواهید آن‌ها را به مجلس دعوت کنید؟

وی گفت: مگر بعد از مصوبه عاقلانه مجلس برای لغو تحریم‌ها نگفتند که چرا شورای نگهبان آن را تأیید کرده و همین دولت مگر نمی‌خواست در آئین‌نامه اجرایی و اجرای مصوبه مجلس اخلال ایجاد کند؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر شما نمایندگان در این مصوبه مجازات نگذاشته بودید محال بود این قانون اجرا شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
اقتصادمون چي؟ اقتصاد براي ما اقتدار محسوب نميشه؟ واقعا تا به كي بايد اين همه اوضاع رو براي خودمون خراب كنيم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین