پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
افراد مسلح ناشناس به مقبره بابایادگار از بزرگان پیروان آیین یاری در بخش دالاهو از توابع استان کرمانشاه حمله کرده‌اند.

شعار سال:برپایه اطلاعات منابع خبری ،ساعت ۴ بامداد روز سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ (۲۳ فوریه ۲۰۲۱) افراد مسلح ناشناس به مقبره بابایادگار واقع در روستای زرده از توابع شهرستان دالاهو حمله کرده و این مقبره را به رگبار بسته‌اند.

به گفته یک منبع مطلع، در نتیجه تیراندازی این افراد کسی فوت یا مجروح نشده‌است، اما خسارات زیادی به ادوات فنی و ساختمانی مستقر برای بازسازی مرقد، وارد آمده است.

این منبع در ادامه اعلام کرد که با وجود حضور زودهنگام نیروهای سپاه پاسداران در محل مهاجمین به شکل عجیبی توانسته از محل فرار کنند و هیچ درگیری بین مهاجمان و نیروهای سپاه رخ نداده است.

یکی از پیروان آیین یاری در روستای زرده در این رابطه به خبرنگار هه‌نگاو اعلام کرد که باور عمومی مردم منطقه بر این است که " این افراد از هواداران و اعضای گروه‌های بنیادگرایی نظیر داعش ‌اند که بطور کامل تحت کنترل نیروهای امنیتی  در منطقه ریژاو هستند و سپاه پاسداران آنها را به آزار وفعالیت‌های خشن در  مناطقی که با اکثریت پیروان آیین یاری، تشویق می کند".

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی همواره از ابتدای حاکمیت خود پیروان آیین یاری را مورد حمله، انکار هویت مذهبی و نقض فاحش حقوق انسانی قرار داده و در سنوات اخیر از حضور گروه‌های بنیادگرای مسلح اسلامی برای آزار و تخریب اماکن مقدس آیین یاری استفاده کرده است.


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از مردم سالاری آنلاین

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
حالا این بنده خدا کیبوده که این همه مهم بوده و این اشرار بهش حمله ور شدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
از مقبره چه می خواستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین