پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
حکیمی با بیان اینکه غالب معادن البرز فاصله استاندارد را رعایت نکرده اند، گفت: آلودگی‌های صوتی و گرد و غبار ناشی از فعالیت معادن کوهی انکار ناپذیر است و قانون گذار می‌گوید بر اساس ضوابط استقرار باید قریب به ۲ هزار متر با سکونتگاه فاصله داشته باشد.
شعار سال: مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه در سنوات گذشته صنعت و معدن البرز بدون نظر محیط زیست برای معادن روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ مجوز صادر کرده است، گفت: مردم از این موضوع بسیار شاکی هستند.

فردین حکیمی افزود: در گذشته در خارج از مناطق چهارگانه الزامی به اخذ مجوز از محیط زیست نبوده است، البته در طول چند سال گذشته هم متاسفانه مجوز‌های زیادی برای معادن صادر شده است، با توجه به اینکه با صدور مجوز‌ها حقی ایجاد شده، اگر موضوع ابطال مجوز هم در میان باشد باید صنعت و معدن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه حق مردم نادیده گرفته می‌شود، اظهار داشت: مگر می‌شود در حریم و حاشیه روستا معدن فعالیت داشته باشد، اما اعلام شود آلودگی و مزاحمت ندارد، معادن هیو خارج از روستا قرار دارند، اما به هر صورت آلودگی و مزاحمت را به همراه دارند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

حکیمی تصریح کرد: متاسفانه در معادن تهران دشت حفاری‌های چندین متری انجام شده است و نظارتی وجود ندارد، اگر چه معادن از محیط زیست مجوز ندارند، اما پایش‌های لازم را انجام می‌دهیم و در صورت شکایت به واسطه آلایندگی موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ماهیت معادن کوهی آلایندگی است، گفت: آلودگی‌های صوتی و گرد و غبار ناشی از فعالیت معادن کوهی انکار ناپذیر است و قانون گذار می‌گوید بر اساس ضوابط استقرار باید قریب به ۲ هزار متر با سکونتگاه فاصله داشته باشد تا مردم متحمل آلایندگی و مزاحمت نباشند.

حکیمی در خاتمه با تاکید بر اینکه متاسفانه غالب معادن البرز این فاصله را رعایت نکرده اند، افزود: معادن روستای هیو از نوع کوهی است، البته با مراجعه به بخش مرکزی ساوجبلاغ می‌توان معادن شن و ماسه‌ای که زمین را حفر کرده اند مشاهده کرد و در ارتفاعات هم کوه‌ها حفر شده است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۳۳۳۹، www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
در حال حاضر مجوز که صادر شده و معادن در حال فعالیت هستند می‌توان کاری انجام داد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین