پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
فردین حکیمی گفت: موضوع رفع مشکلات زیست محیطی سیستم تصفیه فاضلاب شهرک‌های صنعتی در بالادست تالاب، پیگیری حقابه زیست محیطی از ناحیه رودخانه کردان و ساماندهی شتر‌های سرگردان از اولویت‌ها و برنامه‌های محیط زیست استان البرز است.
شعار سال: تالاب‌ها، مهمترین با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین هستند و دلیل آن هم کارکرد‌های متنوعی است که منافع اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و علمی زیادی دارد. از سوی دیگر تالاب‌ها به عنوان یکی از بارزترین زیبایی‌های خلقت، مفیدترین و در عین حال یکی از اکوسیستم‌های طبیعت است که در سال‌های اخیر تحت تخریب و آسیب‌های متعدد محیط زیستی قرار گرفته‌اند.

فردین حکیمی، رییس محیط زیست استان البرز تالاب درباره آخرین وضعیت تالاب صالحیه گفت: موضوع احیا و حفاظت این تالاب از سال ۹۴ با همکاری و مشارکت مسئولان محلی، سازمان‌های مردم نهاد در زمینه زیست محیطی و جوامع محلی در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: این تالاب برای قرارگیری در محدوده کانون‌های انتشار گرد و غبار دارای اهمیت ویژه‌ای است. از سوی دیگر از ارزش‌ها و کارکرد‌های مهم آن برای قرارگیری در محدوده پایین‌دست استان، کنترل و مهار سیلاب، ارزش زیستگاهی بالا و پذیرای بیش از ۹۰ گونه پرنده مهاجر و آبزی، ارزش زیبایی شناختی و جاذبه گردشگری برای دسترسی آسان به تالاب صالحیه و کمک به تغذیه آب‌های زیرزمینی است.

رییس محیط زیست استان البرز درباره تهدیدات مهم تالاب صالحیه تصریح کرد: احداث کانال زهکش در بخش جنوبی تالاب که توسط جهاد کشاورزی استان قزوین اجرا شد و به عنوان یکی از تهدیدات جدی تلقی می‌شد. در سال ۹۹ با پیگیری محیط زیست و دستور مقام قاضی مسدود شد.

حکیمی ادامه داد: از دیگر مشکلات ورود فاضلاب‌های صنعتی به این تالاب و عدم تخصیص مستمر حقابه زیست محیطی است، اما اقدامات و برنامه‌هایی که در اولویت کاری محیط زیست استان قرار دارد موضوع رفع مشکلات زیست محیطی سیستم تصفیه فاضلاب شهرک‌های صنعتی در بالادست تالاب، پیگیری حقابه زیست محیطی از ناحیه رودخانه کردان و ساماندهی شتر‌های سرگردان است.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر احداث پالایشگاه تالاب، لایروبی کانال‌های خاکی منتهی به تالاب، اجرای دو پروژه بوته‌کاری و پروژه حفاظت قروق احیا، جلب مشارکت جامعه محلی در امر حفاظت تالاب، مسدود کردن کانال زهکش، تصویب تالاب صالحی به عنوان منطقه شکار ممنوع، برگزاری همایش‌های متعدد با هدف معرفی تالاب به‌عنوان زیستگاه حیات وحش، ایجاد کمربند سبز بود.

به گفته رییس محیط زیست استان البرز ایجاد سایت پرنده‌نگری، انتقال پساب شهری نظرآباد و تخصیص حقابه مناسب از دیگر اقدامات در دست اقدام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار ۲۳ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۳۵۱۵۸، borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین