پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان لرستان که عصر روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در تهران برگزار شد، از انقلاب به عنوان یک واژه مظلوم در سال‌های اخیر یاد کرد و گفت: فهم غلط از انقلاب آن است که عده‌ای تصور کنند، صاحب منصبان کشور ضرورتا افرادی انقلابی هستند و همواره باید در مصادر امور باقی بمانند و اگر کسی به عملکرد‌ها و رفتار و مواضع آن‌ها ایرادی وارد کرد، او را منحرف می‌نامند و در گروه ضد انقلاب قرار می‌دهند!

شعار سال: دکتر احمدی نژاد در تلقی صحیح از انقلاب تصریح کرد: قبل از اینکه انقلاب در برگیرنده نام افراد یا گروهی خاص باشد، بازگو کننده یک سلسله ارزشها و مفاهیم است که اگر در افراد متجلی و متعین باشند، می توان آنها را فارغ از قرار داشتن در مناصب مختلف، عناصری انقلابی نامید.

انقلاب آمده است تا به تک تک مردم عزت بدهد و آنها را تکریم کند، نه آنکه فقط عده‌ای خاص عزیز باشند

خادم ملت ایران از حفظ و تامین عزت و کرامت مردم به عنوان یکی شاخص های مهم انقلاب یاد کرد و افزود: انقلاب آمده است تا به تک تک مردم عزت بدهد و آنها را تکریم کند، نه آنکه فقط عده‌ای خاص عزیز باشند و مورد احترام قرار گیرند و دیگران هیچ اهمیتی نداشته باشند. سال گذشته کارت سوخت را دوباره برقرار کردند اما عده زیادی از مردم کشته شدند. آیا آنها به عنوان انسان احترام نداشتند؟ آن مقام مسئولی که با خنده ادعا کرد از این تصمیم خبر نداشته است، باید پاسخ دهد که برای چه منظوری آن مسند را اشغال کرده است؟

استاد دانشگاه علم و صنعت با تبیین معنای انقلاب گفت: در نظام اسلامی، همه مقامات و مسئولان کشور باید شرمنده مردی باشند که نزد همسر و فرزندانش احساس شرمندگی می کند، اگر عزت یک نفر پایمال شود، همه باید نگران و ناراحت باشیم و برای جبران آن تلاش کنیم. این معنای انقلاب است.

 

 

دکتر احمدی نژاد از تحریف و استحاله انقلاب به عنوان امری تاریخی یاد کرد و افزود: هر زمان که تصمیم بر انجام یک حرکت اصلاحی اتخاذ شده، بلافاصله عده ای با در اختیار گرفتن مدیریت حرکت مزبور، آن را از درون، تهی و چیز دیگری را جایگزین کرده اند. اگر کسی مدعی دینمداری است، نباید در برابر فقر و بیچارگی دیگران و ظلمی که به آنها می شود، بی تفاوت بماند! استحاله زمانی اتفاق می افتد که مدعیان یک دین، ظلم و ستم بر دیگران را نظاره کنند اما نسبت به آن بی خیال باشند!

وی ظلم زیر تابلوی دین را بدتر از استحاله دین دانست و گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران امروز مظلوم واقع شده است زیرا قرار بود با انقلابی که متعلق به همه آحاد ملت ایران است، فاصله ها برداشته شود، خودخواهی ها از بین برود، از بی صداقتی خبری نباشد و دیگر شاهد پیدایش دره ای عمیق در فاصله طبقاتی میان انسانها نباشیم. اگر همه اینها باشد و ما خود را انقلابی یا سوپر انقلابی بنامیم، حتما به خطا رفته ایم.

خادم ملت ایران ضمن تجلیل از نقش بارز ملت ایران در برپایی بزرگترین انقلاب دوران معاصر گفت: متاسفانه به جایی رسیده ایم که وقتی حرف های انقلاب مطرح می شود، نسبت ضد انقلاب بودن را به دیگران می دهند. یک نفر اصرار داشت به بنده القاء کند که از انقلاب دور شده ام، به او یاد آور شدم زندگی و موجودیت من فدای ملتی است که بزرگترین انقلاب را در جهان بوجود آورده است و اگر بنده از انقلاب دور شده باشم، معنایش آن است که از آن انقلاب چیزی باقی نمانده است!

 

 

اما معلوم نیست چرا عده‌ای در تلاش هستند گلستان مملو از گل های متنوع اقوام ایرانی را یک شکل کنند؟

وی تعریف معکوس از انقلاب را یک ترفند دیگر برای مقابله با انقلاب دانست و گفت: عده ای هستند که انقلاب را مترادف با هرج و مرج، آشفتگی و انجام کارهای بی فکر و منطق معرفی می کنند، در حالی که انقلاب به معنای انجام کار عاقلانه، عالمانه، انسانی و دقیق است، به طوریکه ثروت عمومی با حساب و کتاب و برنامه در کشور تقسیم شود و مردم نسبت به همه جوانب تصمیمات توجیه شوند و کسی نتواند بی عدالتی، ظلم و تبعیض را به نام انقلاب توجیه نماید.

دکتر احمدی نژاد اظهار اطمینان کرد که ملت ایران، با همت والای خود و با استعانت از خداوند متعال، بار دیگر کشور را به ریل انقلاب بازخواهد گرداند و در سایه آن نیز همه تبعیض ها، فاصله طبقاتی ها و نابسامانی ها به سرعت ریشه کن خواهد شد.

استاد دانشگاه علم و صنعت فرهنگ اقوام گوناگون در ایران را مبتنی بر پاکی، شجاعت، انسانیت و عدالت دانست و با تجلیل از قوم لر در ایران گفت: سنت های لرستان بیانگر شجاعت، سلحشوری، وطن پرستی، عدالت خواهی و انسانیت است. اما معلوم نیست چرا عده ای در تلاش هستند گلستان مملو از گل های متنوع اقوام ایرانی را یک شکل کنند؟

وی از اقوامی مانند بختیاری ، لر و لک به عنوان انسانهایی بسیار با صفا، دوست داشتنی و پای کار عدالت و عزت ملت ایران یاد کرد و با تمجید از موسیقی حماسی و با نشاط مردم این منطقه گفت: شجاعت، عدالت خواهی، مهمان نوازی و باصفا بودن این مردم ، ریشه در تاریخ دارد و هرگز حتی یک نقطه منفی از مردم لر، در مقابله با عظمت ملت ایران ثبت نشده و هوش و ذکاوت، و همت و بزرگواری مردم لر و بختیاری و لک همیشه در خدمت عزت و استقلال ایران عزیز بوده است.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دولت بهار، تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۸۹۸، dolatebahar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین