پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کتاب اطلس کشوری فراوانی و بروز بیماری‌های واگیر تحت پوشش نظام مراقبت در جمهوری اسلامی ایران سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷» و ۳۱ اطلس استانی دیگر توسط مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان و به سفارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است.
شعار سال: نویسندگان این کتاب دکتر قباد مرادی، دکتر امجد محمدی بلبان آباد، دکتر ابراهیم قادری، دکتر آزاد شکری،طاهره محمدی، ژوان شمعدانی و شینا امیری حسینی هستند.
لازم به ذکر است این کتاب زیر نظر دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت؛ دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛ و به اهتمام عزیزالله عاطفی، عباس نوروزی نژاد، و فرزاد کاوه تدوین شده است.
همچنین مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از سال 1383 با راه اندازی سامانه پورتال بیماری‌های واگیر مبادرت به جمع آوری داده‌های بیماری‌های واگیر به صورت الکترونیک کرده است.
گفتنی است سامانه پورتال در حال حاضر ذخیره بزرگی از داده‌های 25 بیماری تحت پوشش نظام مراقبت اپیدمیولوژیک کشور از سال 1388 تا کنون را در از سطح شهرستان تا کشور را در بر می‌گیرد.
همچنین در این سند سعی شده است که داده‌های استانی و کشوری را به عنوان یک اطلس منتشر شود. این اطلس، که اطلاعات 25 بیماری مهم واگیر از سالهای 1388 تا 1397 را در بر می‌گیرد و می‌تواند برای برنامه ریزی‌های حال و آینده کشوری و استانی، و استفاده مدیران، کارشناسان، جامعه علمی و پژوهشگران استفاده شود.
مفدا کردستان این موفقیت را به جامعه علمی وزارت بهداشت،درمان و آموزش و دانشگاه علوم پزشکی کردستان تبریک عرض می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی مفدا، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.mefda.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
1
بیماری های واگیر دادر نامی هست که باید از این به بعد به روی سال هامون بذاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
1
از اين به بعد بايد با اين بيماري هاي واگير دار و همه گير دست و پنجه نرم كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین