پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، اعلام کرد: هنوز شهرداری قرارداد واگذاری زمین کتابخانه مرکزی شیراز را تحویل نداده است.
شعار سال: چهارمین و آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سال جاری برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در این نشست ضمن اشاره به موفقیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در 8 سال گذشته، عنوان کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای در بحث کتاب و کتابخوانی افتاده است که قابل توجه بوده؛ اما کافی نیست. باید ضمن توجه به مسائل سخت‌افزاری در زمینه نرم‌افزاری و ترویجی هم تلاش شود.

کیوان نیازی به اهمیت علاقه‌مندکردن کودکان به کتابخوانی اشاره کرد و گفت: اگر ما کودکان و دانش‌آموزان را از همان ابتدا به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند کنیم، بیشتر راه را رفته‌ایم؛ زیرا فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی نهادینه شود، در این صورت بسیاری از معضلات اجتماعی حل می‌شود.

وی بر لزوم به‌سرانجام‌رسیدن کتابخانه مرکزی شیراز تأکید کرد و گفت: به‌سرانجام‌رسیدن کتابخانه مرکزی شیراز به تلاش، همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها نیاز دارد تا به بهترین شکل ممکن انجام شود. از همه ادارات به ویژه شهرداری و سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

نیازی در این دیدار به بحث نیم‌درصد درآمد شهرداری نیز پرداخت و افزود: از شهرداری‌های کل استان انتظار داریم با انجام درست قانون، مطالبات کتابخانه‌های عمومی را به موقع پرداخت کنند تا این اعتبارات صرف توسعه کتابخانه‌های عمومی استان شود.

در ادامه این نشست، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به مصوبات جلسه پیشین اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، لازم است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای به‌نتیجه‌رسیدن کتابخانه مرکزی شیراز داشته باشند. در حال حاضر طراح پروژه مشخص شده؛ اما هنوز شهرداری قرارداد واگذاری زمین را تحویل نداده است.

روح‌الله منوچهری با اشاره به تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه ادامه داد: در سال جاری 3 شهر فاقد کتابخانه استان، کتابخانه‌دار شدند و پروژه کتابخانه‌ای یک شهر دیگر کلنگ‌زنی شد. همچنین طبق مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی شیراز، مجتمع‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرهای داریان و خان زنیان که در حال حاضر بی‌استفاده است، می‌تواند برای ایجاد کتابخانه اختصاص داده شود و در این زمینه نیازمند همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی ضمن اشاره به پیگیری تحویل ساختمان اداری اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری و ضرورت جابه‌جایی اداره کل کتابخانه‌ها به ساختمان جدید، خواستار تسریع اقدام شهرداری شیراز در این زمینه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه تاکنون در سطح استان 4 سالن مطالعه مجوز قانونی فعالیت گرفته‌اند، گفت: پیش از این سالن‌های مطالعه برای اخذ مجوز با سردرگمی زیادی مواجه بودند؛ در حال حاضر تمام سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌های مستقل الزاما با مجوز اداره کل کتابخانه‌ها اجازه فعالیت دارند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه ها در سال ۹۹، عنوان کرد: در حال حاضر ۹ پروژه کتابخانه‌ای در استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۰ پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۲۵ پروژه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در حال اجرا است. از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۳.۳۸ درصد تعداد کتابخانه، ۲.۴۳ درصد در تعداد کتاب و ۱.۸۶ درصد در زیربنا رشد داشته‌ایم.

یادآور می‌شود: ارائه گزارش درباره روند پیشرفت کتابخانه مرکزی شیراز و پیش‌بینی بودجه برای ساخت کتابخانه مرکزی، پیگیری تحویل ساختمان درآمد شهرداری به اداره کل کتابخانه‌ها و جابه‌جایی اداره کل کتابخانه‌ها به ساختمان درآمد و پیگیری چگونگی اجرای بخشنامه نهاد درباره سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌های مستقل از دیگر مسائل مطرح‌شده در این جلسه بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایبنا، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.ibna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
همین مورد نشون میده که اوضاع اصلا در زمینه واگذاری ها اون هم در زمینه شهرداری خوب نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین