پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
معاون رئیس جمهوری در یاسوج از وعده پرداخت وام‌های ۴ درصد به کشاورزان خبر داد ولی متولی کشاورزی این استان با رد چنین ادعایی گفت:
شعارسال:  سال قبل هم چنین موضوعی را بیان کردید اما این وام‌های قرض‌الحسنه کجا بودند که هزاران کشاورز و سرمایه‌گذار در صف دریافت وام‌های ۱۴ درصدی هستند؟رضوی بدون پاسخ مشخص به این سؤال، گوهرگانی را تهدید کرد که به وزیر جهاد می‌گوید او مخالف دولت حرف زده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری مهمان ویژه همایش کارآفرینی و شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

فارغ از همه دستاوردهای خوب این سفر، موضوع پرداخت وام زیر پنج درصد به روستائیان برای کارهای تولیدی از سوی معاون توسعه روستایی مناطق محروم رئیس جمهوری حاشیه‌ساز شد؛ او چنین وعده‌ای را سال قبل نیز داده بود ولی به گفته متولیان امر، تاکنون از این محل ریالی به روستائیان، عشایر و کشاورزان پرداخت نشده است چرا که اعتباری در بودجه پیش‌بینی نشده و بار مالی آن بر دوش استانداری است که خود با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

معاون رئیس جمهوری گفته بود که سود این وام حدود ۲۰ درصد است ولی پنج درصد آن را خود ما می‌دهیم، پنج درصد آن را بنیاد مستضعفان می‌دهد و ۵ درصد آن را نیز استانداری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌کند تا در نهایت این تسهیلات با بهره کمتر از پنج درصد به روستائیان و کشاورزان برسد.

این وعده و تکرار آن، با واکنش رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مواجه شد؛ او گفت: شما در سال قبل نیز چنین موضوعی را مطرح کردید و برای کشاورزان و جامعه هدف این سازمان توقع ایجاد کردید اما خبری نشد و فقط یک وعده بوده است.گوهرگانی

گوهرگانی بعد از صحبت‌های معاون رئیس جمهور با کسب اجازه از استاندار، بلند می‌شود و با طرح یک سؤال چنین وعده‌ای را بدون پشتوانه قانونی می‌داند و می‌گوید که با چنین حرفی فقط باید پاسخگوی مطالبات و انتظارات کشاورزان باشیم و کاری هم نتوانیم برای آن‌ها کنیم چرا که پرداخت چنین تسهیلاتی در هیچ قانونی از بودجه امسال نیامده است.

او همچنین گفته که در این طرح معاون رئیس جمهوری، پنج درصد بهره تسهیلات مذکور به عهده استانداری است که اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده و قابل اجرا نیست.

متولی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد، من از طرفداران این دولت هستم اما چرا باید توقع برای متقاضیان و تعهد برای دولت ایجاد کنیم. این وام چهار درصدی در کدام قانون بودجه آمده در صورتی که بیش از یک‌هزار متقاضی دریافت تسهیلات در زیر بخش های زراعت، باغبانی، آب و خاک، صنایع تبدیلی کشاورزی ودیگر بخش‌ها در همین استان داریم و منتظر دریافت تسهیلات حتی ۱۴ درصد هستند، آن وقت معاون رئیس‌جمهوری می‌گویند ما وام چهار درصدی می‌دهیم.

رضوی، همچنین بسیاری از اقدامات بخش کشاورزی در روستاها را به معاونت تحت مدیریت خودش، نسبت داد که این موضوع نیز با واکنش رئیس سازمان جهاد کشاورزی مواجه شد؛ او گفت: شما به طور مشخص بفرمایید که چه کاری را و برای کدام روستا انجام دادید.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم اما که از این صراحت یک مدیر استانی برآشفته شد، گوهرگانی را متهم به بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما از آسیاب آمده‌ایم و شما می‌گویید نوبت نیست.

وی همچنین گوهرگانی را تهدید کرد که به وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید که مدیرش در کهگیلویه و بویراحمد در مخالفت با دولت صحبت کرده است!

رضوی می‌گوید اگر اعتبار نیست باید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بگوید نیست نه شما؛ نیازی به تهران نیست و ما به استاندار اختیار می‌دهیم که از اعتبارات استانی چنین موضوعی را عملیاتی کند.

افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، تنها مدیری بود که از صحبت‌های گوهرگانی دفاع کرد و گفت: شما از طرح و تسهیلاتی حرف می‌زنید که اعتبار آن را در اختیار استان قرار ندادید، بنابراین مردم از رسانه ملی نیز مطالبه می‌کنند که معاون رئیس جمهور قول داده و عمل نکرده است.

به هر حال رضوی هرگز سؤال گوهرگانی را جواب نداد و نگفت که وعده‌ای که سال قبل نیز داده بود، چگونه و با چه ساز و کاری قابلیت اجرایی دارد؛ طرحی که در قانون بودجه نیامده، بار مالی آن بر دوش استان‌ها است و بهره تسهیلات آن هم باید از سوی چند نهاد مختلف پرداخت شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری ریواس جنوب، تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1395 ، کدخبر: 31469، www.rivasjonoob.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین