پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تعداد سایت‌های نمک زدایی استان در ابتدای دولت یازدهم ۲۴ مورد با ظرفیت ۹۱ هزار مترمکعب در شبانه روز بود که پایان دولت دوازدهم این تعداد به ۹۶ سایت با ظرفیت ۵۶۹ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافته است.
شعار سال: امین قصمی با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در شرایط فعلی از مجموع ۸۵ سایت فعال نمک زدایی در کشور، تعداد ۴۸ سایت فعال با ظرفیت ۲۷۵ هزار مترمکعب در شبانه روز در هرمزگان درحال بهره‌برداری و ساخت داریم که رشد ۱۰ برابری در حوزه شیرین سازی را در این دولت نشان می‌دهد.

وی، میزان آب تولیدی ۴۸ سایت فعال را معادل ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال بیان کرد و اظهارداشت: این عدد معادل ۵۰ درصد نیاز آبی استان هرمزگان در حوزه شرب است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به مشکل کم آبی در استان احداث طرح‌های نمک زدایی تاثیر زیادی در تامین نیاز آبی شهر‌ها بویژ شهر‌های ساحلی، روستا‌ها و جزایر داشته است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان اظهارداشت: در سال آبی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) متوسط بارش بارندگی ۷۸ درصد نسبت به سال قبل و ۵۳ درصد نسبت به متوسط بلندمدت کاهش داشته است و اگر طرح‌های نمک زدایی در نقاط مختلف هرمزگان نبود، امروز با چالش‌های جدی در تامین نیاز آبی نقاط حساس و استراتژیک استان نظیر جزایر و شهر‌های بندرعباس، بندرلنگه و بندرخمیر مواجه می‌شدیم.

وی تاکید کرد: با وجود کاهش چشمگیر حجم آب سد‌ها و افت سطح آب چاه ها، با بهره برداری از آب شیرین کن‌ها تاکنون توانسته ایم این موضوع را مدیریت کنیم.

بهره برداری از مرحله نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس در روز‌های آینده

وی در خصوص جزییات آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس نیز گفت: تمامی تاسیسات این پروژه دربخش مکانیکال، الکتریکال و خطوط انتقال به طور کامل احداث شده است و آمادگی داریم تا مرحله نهایی آن را تا چند روز آینده افتتاح کنیم.

مدیرعامل آبفای هرمزگان همچنین با اشاره به افتتاح مرحله دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس و افتتاح مرحله نخست طرح ملی آبرسانی از سد جگین به شهر سردشت بشاگرد که به دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در تیرماه ۹۹ صورت گرفت، تصریح کرد: قول داده بودیم که آبرسانی به شهر دوم بشاگرد (گوهران از سد سُهران) را نیز انجام دهیم که این طرح ملی آبرسانی در اسفندماه ۹۹ انجام و آب به شهر گوهران رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی با افتتاح رسمی این طرح آبرسانی کام مردم گوهران بشاگرد از این طرح شیرین شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۷۴۰۴۹، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین