پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
با شنیدن داستان پادکست‌ها به راحتی می‌توان علت ظهور اپلیکیشن‌های خلاصه‌برداری را فهمید و می‌توان نام تولید پادکست شخصی برای آن‌ها انتخاب کرد.

شعار سال: خلاصه برداری یا یادداشت نویسی یک روش بسیار مفید برای بخاطر سپردن مطالب مختلف است.  یادداشت برداری از مطالب و خلاصه کردن آن‌ها به ما کمک می‌کند تا مطالعه و مرور بهتری داشته باشیم. غفلت از خلاصه نویسی معمولا باعث می‌شود که ما مجبور باشیم تمامی مطالب را از روی جزوه یا کتاب درسی خود مو به مو بخوانیم. یا اینکه هنگام خلاصه‌نویسی آنقدر مفصل می‌نویسیم که گاهی خلاصه‌ی ما از خود متن اصلی بیشتر می‌شود. درحالی‌که به سادگی و به کمک روش‌های خلاصه نویسی، می‌توانیم مطالب را به سادگی مطالعه یا مرور کنیم.
 
خلاصه نویسی به ما کمک می‌کند تا بیشتر زمان خود را صرف مطالعه و مرور مطالب کنیم. یادگیری تکنیک‌هایی مانند نقشه کشی ذهنی باعث می‌شود بتوانیم حجم زیادی از مطالب را تنها در یک صفحه خلاصه کنیم. حال بیایید با هم ببینیم که برای خلاصه نویسی چه روش‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارد.
 
تکنولوژی به کمک این حوزه نیز آمده است و در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که از داستان‌ها و کتاب‌های بلند خلاصه برمی‌دارند و یادداشت‌های کوتاه این نرم‌افزارها در سال‌های اخیر محبوبیت خاصی پیدا کرده است. Blinkist شرکت آلمانی، Joosr کانادایی، 12min شرکت آمریکایی و نمونه‌های دیگری مثل  StoryShots، SumizeIt و CatchUp همگی اپلیکیشن‌های رایگانی هستند که در دسترس همه قرار دارند.
 
همه این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها با محدوده‌ها و گستره‌های مختلف یک کار انجام می‌دهند: خلاصه برداری از کتاب‌های طولانی. همه اینها در یک دهه اخیر به صورت قارچ‌گونه زیاد شده؛ ولی چرا چنین ابزارهایی ظهور پیدا می‌کنند؟ طبق آمارها 17 میلیون نفر به طور فعال از نرم‌افزار Blinkist استفاده می‌کنند و آمارها ثابت کرده که مردم دوست دارند خلاصه‌ای از کتاب‌های مستند و داستان برای خود ذخیره کنند تا در کمترین فرصت آنها را مطالعه کنند.
 
این موضوع در مورد کتاب‌های صوتی به ایجاد پادکست‌ها در یک دهه اخیر تبدیل شده است. طبق آمارهای منتشر شده در سال 2020 نزدیک به 100 میلیون آمریکایی هر روز به پادکست‌های تولید شده درباره کتاب‌ها گوش کردند. گفته می‌شود گوش کردن به پادکست‌ها تبدیل به یک عادت روزانه و هفتگی شده است و حتی از برگزاری آئین‌های مذهبی نیز مهمتر شده است.
 
ناشران آمریکایی می‌گویند انتظار دارند از طریق تولید پادکست‌های کوتاه برگرفته از داستان‌ها و کتاب‌های مستند در سال 2021 حدود یک میلیارد دلار درآمد کسب کنند و همین آمارها نشان می‌دهد که مردم به جای خواندن داستان‌های طولانی دوست دارند سریع و در کمترین زمان لذت مطالعه یک داستان زیبا را تجربه کنند. با شنیدن داستان پادکست‌ها به راحتی می‌توان علت ظهور اپلیکیشن‌های خلاصه‌برداری را فهمید و می‌توان نام تولید پادکست شخصی برای آنها انتخاب کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایبنا، تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۴۴۷۰، www.ibna.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین