پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
خطیب زاده گفت: گزارش‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص مذاکرات میان ایران و کشور‌های عضو برجام مطرح می‌شود، دقیق و درست نیست.سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا صورت نگرفته و آنچه در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار از پول‌های ایران توسط آمریکا در ازای توقف غنی سازی ۲۰ درصدی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، درست نیست.
شعار سال: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با شبکه پرس تی وی گفت: گزارش‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص مذاکرات میان ایران و کشور‌های عضو برجام مطرح می‌شود، دقیق و درست نیست. آنچه در گفتگو‌های امروز روی آن تاکید شد، تضمین اجرای کامل و موثر تعهدات برجامی توسط آمریکا و رفع همه تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام بود.
 
آمادگی ایران برای تعهدات برجامی
 
خطیب زاده افزود: ایران آماده است تا در صورت اجرای کامل تعهدات توسط آمریکا و راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی خود را متوقف کند و به تعهدات برجامی خود به طور کامل عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا صورت نگرفته و آنچه در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار از پول‌های ایران توسط آمریکا در ازای توقف غنی سازی ۲۰ درصدی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، درست نیست.

خطیب زاده گفت: موضع ایران در این رابطه کاملا مشخص است و نیازی به هیچگونه مذاکره و یا طرح گام به گام نیست. تنها یک گام وجود دارد و آن حذف تمامی تحریم‌های غیرقانونی وضع شده علیه ملت ایران است. این آمریکا بود که بدون هیچگونه ملاقات، گفتگو و مشورت با ایران و حتی کشور‌های دوست خود از برجام خارج شد و اکنون نیز هیچ نیازی به این گفتگو‌ها نیست.

سعید خطیب زاده به پرس تی وی گفت: ایران تنها با کشور‌های ۱+۴ و کمیسیون مشترک در وین گفتگو خواهد کرد و چگونگی و محل مذاکره این کشور‌ها با آمریکا، به خودشان برمی گردد. در واقع، هیچ کانالی میان ایران و آمریکا برای مذاکره در خصوص مسئله برداشتن تحریم‌ها وجود ندارد. آنچه ایران در کمیسیون مشترک انجام می‌دهد، رایزنی‌های فنی با دیگر کشور‌های عضو در برجام است تا مطمئن شود که تمامی تحریم‌ها در یک مرحله برداشته می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۰۰۵۹۶، mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
ایران واقعا خیلی با امریکا در زمینه برجام مدارا کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین