پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
سناتور دموکرات آمریکا، بازگشت به برجام را برای امنیت جهانی ضروری دانست و گفت احمقانه است تصور کنیم ایران مایل به نشستن بر میز مذاکره برای توافقی طولانی‌تر و محکم‌تر است.
شعار سال : کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکا روز جمعه در یادداشت توئیتری خود نوشت: من خواهان توافق "طولانی‌تر و مستحکم‌تر" با ایران هستم، اما راه رسیدن به این توافق از طریق توافق هسته‌ای ایران (برجام) است.

وی با طرح این سوال که چرا ورود سریع به برجام، برای دستیابی به امتیازات دیگر از ایران ضروری است، افزود: مهمترین نکته این است که مطمئن شوید ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند. این اولویت دارد.

این سناتور با بیان اینکه "می‌خواهیم ایران به پشتیبانی از نیابتی‌ها و برنامه موشکی خود پایان دهد"، ادعا کرد امااگر بمب هسته‌ای داشته باشند، تمام فعالیت‌هایی که آن را "بدخواهانه" نامید، بسیار بدتر خواهد شد.

مورفی اظهار کرد: ما چهار سال فرصت داشتیم تا روش مخالفان برجام را امتحان کنیم. ترامپ تحریم‌های فلج‌کننده ایران را به کارگرفت تا آن‌ها را مجبور به مذاکره در مورد همه چیز کند. این یک فاجعه بود. ایران از گفتگو امتناع ورزید، آن‌ها برنامه هسته‌ای خود را دوباره آغاز و شروع به تیراندازی به سمت نیرو‌های آمریکایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همین حال، اتحادی که اوباما ایجاد کرده بود (آمریکا، اروپا، روسیه، چین در برابر ایران) سقوط کرد. اروپا، چین و روسیه به ایران کمک کردند تا پیرامون تحریم‌های ترامپ کار کند و برای محدود کردن سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران با ما همکاری نمی‌کنند.

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: احمقانه است که باور کنیم ایران اکنون مایل به نشستن و مذاکره در مورد توافق جامع است و حتی اگر آن‌ها باشند، امتیازاتی همچون تغییر در روابط دفاعی ما با عربستان سعودی و امارات متحده عربی را از ما می‌خواهند.

مورفی ادامه داد: بهترین راه برای رساندن ایران به میز مذاکرات در مورد مسائل غیر هسته‌ای، ورود مجدد به برجام و محکم‌کاری مجدد ساختار اتحاد ۱ + ۵ است. این به معنای "پایبندی برای پایبندی" است. ایران به برجام برمی‌گردد و آمریکا تحریم‌ها را آزاد می‌کند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری بایدن نباید انتظار داشته باشد که حتی یکی از مخالفان توافقنامه اصلی از پایبندی در برابر پایبندی حمایت کند.

سناتور آمریکایی با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای برای همه خوب بود، تاکید کرد: این نشانه این بود که دیپلماسی می‌تواند مشکلات بزرگ را حل کند و هر روز که ایالات متحده و ایران خارج از توافق باقی بمانند، جهان از امنیت کمتری برخوردار است و از ارزش دیپلماسی کاسته می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۸۹۶۲۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین