پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی در کلاب هاوس گفت: قیمت واکسن فایزر، ۱۰ برابر واکسن آسترازنکا است. امکان تامین مالی برای این نوع واکسن وجود ندارد. از طرفی آمریکا این واکسن را به ما نمی‌دهد. اولویت ما باید این باشد که واکسن‌های معتبر قابل وصول را به دست بیاوریم. اگر یک سوم جمعیت را واکسینه کنیم، مرگ و میر یک رقمی می‌شود.
شعار سال: محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی در کلاب هاوس در پاسخ به سوالی درباره این‌که ما واکسن نخریدیم یا واکسن به ما نفروختند، گفت: هر دو! ما برای واکسن ابتدا درگیر این شدیم که از چه کشوری بخریم. اعتقاد من این است که واکسن را از هر راهی که می‌شد باید می‌خریدیم. برخی ارگان‌ها و نهاد‌ها آمدند و گفتند خودمان تولید کنیم و ما هم استقبال کردیم، اما گفتیم دیر می‌شود. موضوع دیگر این‌که شعار‌هایی دادیم و گفتیم مگر مردم ما موش آزمایشگاهی هستند که وارد فاز مطالعاتی شوند. این حرف‌ها علمی نیست. فاز سوم مطالعه حداقل به ۳۵ هزار نفر نیاز دارد و زمان می‌برد. در شیلی ۴۰ درصد جمعیت واکسینه شده و چهارمین کشور از نظر واکسیناسیون است. اولین کشور از نظر واکسیناسیون در اروپا، صربستان است. زیرا هم زود اقدام کرده و هم وارد فاز‌های سوم مطالعاتی شدند. شیلی با چین فاز مطالعاتی مشترک تعریف کرد و طبیعی است که از سهم خود استفاده کند. واکسنی که از کره جنوبی گرفتیم در آمستردام مدت‌ها معطل بود و بارنامه و اجازه پرواز نمی‌دادند و در نهایت با مذاکرات حاشیه‌ای برجام اجازه پرواز داده شد.
 
اگر یک سوم جمعیت را واکسینه کنیم، مرگ و میر یک رقمی می‌شود
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی ایران پزشک
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین