پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۵۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون پنج کشور از جمله دو کشور اروپایی متقاضی واکسن ایرانی کرونا هستند.
شعار سال: کیانوش جهانپور در توئیتی نوشت: غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم آغاز می‌شود. تاکنون پنج کشور از جمله دو کشور اروپایی متقاضی واکسن ایرانی کرونا هستند. با افزایش راندمان تولید، دستیابی به رکورد تولید ماهانه ۲۰ میلیون دز واکسن کرونا نزدیک است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۱۲ شرکت مختلف برای تولید واکسن کرونا در ایران در تلاش هستند و از این تعداد پنچ شرکت جلوتر از بقیه هستند. این پنچ پروژه شامل تولید واکسن مشترک با کوبا در انستیتو پاستور است که به گفته وزیر بهداشت احتمالا زودتر از بقیه در بهار امسال تولید خواهد شد. بعد از آن بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت واکسن برکت تولید ستاد اجرایی فرمان امام است که مشغول ایجاد خط تولید است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت همزمان با این دو خط تولید واکسن کرونا، واکسن تولیدی موسسه سرم سازی رازی (واکسن تزریقی - استنشاقی) و دیگری واکسن فخرا یا سپند تولیدی وزارت دفاع نیز وارد کارآزمایی بالینی انسانی شده و مراحل تولید را می‌گذارنند.

سعید نمکی وزیر بهداشت وعده داده است که تا پایان بهار امسال، واکسن تولید داخل در ایران به نتیجه می‌رسد و روی میز خدمت و تزریق به شهروندان قرار می‌گیرد.

سازمان غذا و داروی ایران تاکنون به چهار واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین، کواکسین شرکت باهارات تک هند و واکسن آسترازنکا ساخت کره جنوبی مجوز مصرف اضطراری داده است. از این واکسن‌ها واکسن آسترازنکا مجوز مصرف اضطراری سازمان بهداشت جهانی را نیز دارد.

قرار است با مشارکت یک شرکت دارویی ایرانی خط تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران راه اندازی شود، ولی نام شرکت تولید کننده آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرده که تاکنون یک میلیون و ۶۹۵ هزار دز واکسن خارجی وارد کشور شده است که از این تعداد ۵۲۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک روسیه است، ۱۲۵ هزار دز آن واکسن کواکسین شرکت باهارات تک هندوستان، ۱۰۰هزار دوز آن واکسن سوبرنای کوبا (برای تست فاز سه مطالعه انسانی)، ۷۰۰ هزار دوز آن واکسن آسترازنکا تولید کره جنوبی (از سبد کوواکس) و ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین (اهدایی دولت چین) است که برای واکسیناسیون حدود ۸۴۵ هزار نفر کافی است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز در این هفته اعلام کرد: قرار بود تا پایان سال ۹۹ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گروه اول آسیب پذیر شامل کادر درمان، بیماران خاص و صعب العلاج و گروهی از سالمندان علایه کرونا واکسینه شوند، اما به علت بدقولی و تاخیر صادر کنندگان واکسن از جمله هند و کره جنوبی واکسیناسیون این تعداد با تاخیر ۲۰ روزه انجام می‌شود البته واکسیناسیون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور به حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن نیاز دارد که همه آن هنوز وارد نشده است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۱۲۶۵۱، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
واقعا؟!یعنی اروپا انقدر بدبخت شده؟احتمالا که منظورتون کشور آلبانی و لیتوانی نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین