پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۷۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
عده‌ای از پرستاران با راه‌اندازی کارزاری با عنوان «خون‌نامه پرستاران» از مسئولان خواسته‌اند تا به وعده‌های خود در رابطه با پرستاران عمل کنند. این نامه خطاب به سران سه قوه نوشته شده است و تا به حال نزدیک به هفت‌هزار امضا دارد. با توجه به رای دیوان عدالت اداری، و بر خلاف قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در ابلاغیه تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ هیات عمومی دیوان اداری، سخت و زیان‌آور بودن مشاغل پرستاری را نادیده گرفته شده است.
شعار سال: در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۰ هم سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه تنقیح و تجمیع با موضوع مجموعه قوانین و مقررات بازنشستگی کارکنان سازمان را ابلاغ کرد و همچنین سوابق خدمت سربازی پرستاران را در بیمارستان‌ها، خدمت عادی تلقی کردند. حالا پرستاران با راه‌اندازی این کارزار نسبت به این قوانین واکنش نشان داده و خواهان اجرای مطالبات زیر شده‌اند:

«۱- انکار و منع کارکنان درمان از استفاده از تجهیزات حفاظت فردی، با توجیه ترس بیماران و مراجعین

۲- عرضه محدود وسایل حفاظت فردی غیراستاندارد (لباس نقاشی ساختمان، ماسک تولیدشده در خیاط‌خانه بیمارستان، تهویه نامناسب سیستم‌های بیمارستانی و…)

۳- شلوغی بیش از حد بیمارستان‌ها، کمبود نیرو و نتیجتا کار بالاتر از ظرفیت توسط تیم درمان

۴- حذف پرستاران از بهره‌مندی قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و ایجاد مشکلاتی به دلیل استنکاف از قوانین موجود و عدم تبعیت از آرای هیئت عمومی و برخورد‌های طیفی با قشر فداکار و ایثارگر پرستاران.»

پیش‌تر از این نیز محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «درحالی بیمارستان‌ها معضل کمبود نیرو دارند که ۵۰هزار پرستار، بیکار و جویای شغل هستند، اما راهکار بیمارستان‌ها برای جبران کمبود نیرو، انعقاد قرارداد ۸۹ روزه، آن هم فقط با ۳ هزار پرستار بوده و بعد از ۳ ماه نیز تقریبا همه را اخراج کرده‌اند.»

تا کنون واکنش رسمی‌ای به کارزار نشان داده نشده است، اما با بالا رفتن دوباره تعداد مبتلایان، و با توجه به این‌که شیوع بیماری در استان‌هایی مانند خوزستان منجر به تبدیل ۱۶ شهرستان به وضعیت قرمز و هشت شهرستان به وضعیت نارنجی شده است، به نظر می‌رسد که کادر درمان به سرعت فشار بیشتری نسبت به قبل را تجربه خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از میدان، تاریخ انتشار: ۲۶فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: meidaan.com، ۷۷۵۳۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
خون نامه! واقعا نام مناسبی است، برای کسانی که حال و روز خوشی ندارند. واقعا پرستاران و کارد پزشکی در این ایام امانشان بریده و باید از انها حمایت کرد.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
خون نامه! نام مناسبی است برای نامه شان، برای افراد زحمت کشی که نیازمند توجه و اهتمام بیشتر هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین