پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
در یادداشت زیر مصطفی فقیهی به بیان نقدی بر توئیت محسن رضایی و شعار‌های انتخاباتی مسئولان پرداخته است

شعار سال:از دایره‌ی انصاف و ادب خارج نمی‌شوم؛ اگرچه این توییت جناب محسن رضایی (که تصویرش در انتهای متن است)، پیش‌رویم است ، حال آن‌که اصل ماجرا را می‌دانم و انگیزه‌ی «آقا محسن» را نیز!

لذا «واکنش محترمانه به این دست افاضات» ، می‌شود این جمله‌ی کوتاه: «حیرت‌انگیز» است که یک‌یک می‌آیند و این اتفاق را به نام خود ثبت می‌کنند! اما مخاطب بهتر می‌داند نام این سوءاستفاده‌‌ی غیراخلاقی از ابتکار دیگران و سراسیمه به نام خود سند کردن، نام و عنوانش چیست!

اما خُب عیبی ندارد! انتخابات پیش‌رویمان است دیگر! فعلا حضرات، خوش باشند و با لذتی چنین زائدالوصف، به غلط تصور کنند و یا به نیرنگ، چنین ذهنیتی به افکارعمومی قالب کنند که این ماجرا، حاصل اظهارفضل انتخاباتی جنابشان است، پس لابد کیف‌شان کوک می‌شود که «افتخار این تصمیم»، به نام‌شان حک می‌شود؛ کام‌تان شیرین، خوش باشید!

ولی خُب بماند تا به وقتش، که مستنداً پیشنهاددهنده و انگیزه‌‌ی ملی و مردمی‌اش روشن و برای ملت تبیین شود.

فرا رسیدن آن ایام که دور هم نیست، روزِگارِ یک رسوایی بزرگ دیگر است؛ اگرچه حضرات در این فقره، به تعداد همه‌ی عملیات فریب در سرتاسر جهان، چنین اتهام و جرم عار و مفتضحی نصیب‌شان شده است، اما یاللعجب که دم برنمی‌آورند و همچنان، مانند یک «رجل سیاسی با سوابقی سفید یا خالی در ذهن مردم» و صدالبته با اعتماد به نفسی محیرالعقول، بی‌پروا و مداوم، اظهارفضل می‌کنند!

قبول ندارید که چنین خصلتی، خود هنری نو، ورای هنرهای هفتگانه است؟!

ولی خوب است در انتها علی‌الحساب عرض ‌کنم، اگر قرار بود پیشنهادات شما «آقا محسن عزیز» جدی گرفته شود که ۱۰۰۰ آمریکایی گروگان گرفته می‌شد و پس از آن، درخواست میلیارد‌ها دلار در ازای آزادی هر یک از آنان دریافت می‌شد و مشکلات اقتصادی کشور نیز با این روش استثنایی و مشعشع! توسط این دارنده‌ی دکترای اقتصاد، حل و فصل می‌شد!

در این میان اما نکته‌ی مهمی مغفول مانده است؛ اینکه بالاخره علیرغم تمام ضدیت‌ها ، حالا چاره ای جز تسلیم در مقابل واقعیت ها ندارند!

دقت فرمایید؛ این حضرات، همان‌هایی هستند که سالها  به دروغ فریاد زدند که «هسته ای نابود و مدفون شد»! و اما اینک، در تضادی آشکار گرفتار آمده‌اند و سوگمندانه، سخت بر روی «فراموشکاری» و «حافظه‌ی افکارعمومی» ، حساب باز کرده‌اند؛ چندان که عملیات فریب  تاریخی را در کارنامه‌ی معوج و چرخشی خود دارند!

یکماه پیش نیز، جناب ایشان‌ «وادادگی» را به اوج رساند و گفت اگر بایدن ظرف یکسال! تحریم ها را لغو کند با امریکا مذاکره خواهد کرد!

اگر بگذریم از اینکه برخی این اظهارات را «گرایی انتخاباتی» به آمریکا خواندند، اما ‏باید گفت حضرت والا! شاید حافظه تاریخی ما کم باشد ولی نه اینکه یکماه قبل را یادمان برود؛ حافظه‌ی ملت را «حافظه‌ی ماهی» ندانید!
مصطفی فقیهی


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ؛برگرفته از انصاف نیوز

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین