پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
یک رسانه عراقی به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور، با تایید خبر فایننشال تایمز جزئیاتی از یک دیدار که ادعا می‌شود بین مقامات ایران و سعودی به انجام رسیده است، را فاش ساخت.
شعار سال: یک رسانه عراقی، دیدار چند روز پیش مسئولان سعودی و ایرانی در بغداد را «دقیق» خواند و گفت: این دیدار در داخل منطقه الخضراء بغداد و در سطح مسئولان امنیتی دو کشور با ابتکار دولت عراق برگزار شد. ریاست هیئت عربستانی در این مذاکرات با «خالد بن علی الحمیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان بوده است.

این گزارش افزوده که قرار است دور تازه‌ای از این مذاکرات هفته آینده برگزار شود.

در همین رابطه، یک مسئول بلندپایه در دفتر نخست‌وزیری عراق که نخواست نامش ذکر شود، به العربی الجدید گفت: این نشست ۱۰ روز پیش در منطقه الخضرا در مرکز بغداد با نظارت «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق و زیر نظر مستقیم الکاظمی و در چارچوب حل و فصل مناسبات تنش‌آلود تهران و ریاض برگزار شد.

وی افزود: این دیدار بیشتر برای برآورد طرفین از مواضع یکدیگر بوده است تا اینکه به بررسی پرونده‌ای خاص بپردازند.

وی اظهار داشت: بغداد کانال‌های ارتباطی میان ایران و مصر و ایران و اردن را برقرار کرده و نخست وزیر این کشور علاقمند به ایفای نقش فعال در بدل کردن عراق به پل ارتباطی قدرت‌های منطقه است.

در همین ارتباط، «احمد الشریفی»، تحلیلگر امور سیاسی عراق تصریح کرد: عراق از زمان دولت عبدالمهدی تلاش دارد تا نقش میانجی را برای کاهش تنش میان ایران و کشور‌های شورای همکاری ایفا کند چرا که این امر به سود امنیت و ثبات عراق نیز است.

یادآور می‌شود روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی اعلام کرده بود که مسئولان بلندپایه سعودی و ایرانی پس از پنج سال قطع روابط، گفتگو‌های مستقیمی در راستای تلاش برای تصحیح مناسبات مشترک برگزار کردند.

فایننشال تایمز افزود که این مذاکرات رو در رو که از سال ۲۰۱۶ میلادی میان دو کشور سابقه نداشته با میانجیگری عراق برگزار شده است. این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا در تلاش برای احیای برجام و کاهش تنش منطقه‌ای است.

در این حال اسکای نیوز به نقل از یک مقام سعودی که نامش را فاش نساخت، خبر دیدار مقامات ایران و عربستان را تکذیب کرد.

هنوز مقامات رسمی دو کشور در این خصوص اظهار نظری نداشته اند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۳۲۵۶۵، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: عربستان ، ایران ، مذاکرات ، عراق
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
خیلی خوبه والا صلح و دوستی با همه جهان بهتر از کینه و تفرقه و جنگ با دنیاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین