پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۰۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
صادق زیباکلام در نامه‌ای به وزیر امور خارجه به نکاتی اشاره داشت. او در جایی از این نامه نوشت آیا رفتارتان با نظراتی که درعرصه "دیپلماسی عمومی" در دانشکده وزارت خارجه تدریس می‌فرمایید، سرسوزنی سنخیت پیدا می‌نماید؟ گمان نمی‌کنم بی‌اعتنایی و تحقیر را بتوان مصداق استقلال، عزت و کرامت در سیاست خارجی گفت. جناب ظریف، بی‌اعتنایی، بی‌احترامی و نگاه از بالا به دیگران، ممکن است نشانه انقلابی بودن باشد، اما یقینا نشانه بزرگواری نیست.
شعار سال: جناب آقای دکتر محمّدجوادظریف بی‌اعتنایی و تکبّر به دیگران را، نمی‌توان عزّت و استقلال در سیاست خارجی دانست.
 
نامه سرگشاده صادق زیباکلام به وزیر امور خارجه
 
نامه سرگشاده صادق زیباکلام به وزیر امور خارجه|۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

جناب آقای دکترمحمّدجواد ظریف
وزیر محترم امور خارجه
با سلام و تحیّات و قبولی طاعات

همانطور که مستحضر هستند، سفیر محترم فرانسه در تهران علاقه به پروژه توسعه پایدار "دهکده امید" داشته و مایلند بازدیدی ازآن روستا بعمل آورند. قبل از عید وزارت‌ خارجه متاسفانه با سفرایشان به "دهکده امید" موافقت ننمود. سفارت مجدداً ابراز تمایل سفیر را اعلام داشته‌اند.

واقعاً نمیدانم علتِ مخالفت وزارت محترم خارجه با این درخواست چه می‌باشد؟ اگر سُفرای محترم روسیه، چین یا کره‌شمالی چنین تقاضایی می‌داشتند بازهم با واکنش منفی وزارت خارجه روبرو می‌شدند؟ خودتان که در عرصه جذب افکار عمومی (Public Diplomacy) "صفرکلوین" هستید. یک فرصت این چنینی که خود نظام هیچ نقشی در به‌وجود آوردنش نداشته و می‌تواند تصویر متفاوت‌تری از کشور ارائه دهد را هم از سرتکبر، لجاجت، خودخواهی و خودبزرگ‌بینی بی‌پاسخ می‌گذارید. واقعا بجز ابراز تاسف و تاثر از رفتار دستگاه دیپلماسی کشور، دیگر چه می‌توان گفت. تاسف‌آورتر اینکه همه تان هم درغرب تحصیل کرده‌اید.

آیا رفتارتان با نظراتی که درعرصه "دیپلماسی عمومی" در دانشکده وزارت خارجه تدریس می‌فرمایید، سرسوزنی سنخیت پیدا می‌نماید؟ گمان نمیکنم بی‌اعتنایی و تحقیر را بتوان مصداق استقلال، عزت و کرامت درسیاست خارجی گفت.‌

می‌ماند این پرسش ساده که اگر یک استاد دانشگاه در فرانسه یا هر کشور دیگری، سفیر ایران در آن کشور را برای بازدید از روستایی که درآن پروژه‌ای زیست‌محیطی صورت گرفته بود دعوت می‌کرد، و مسافرت هم نه جنبه امنیتی می‌داشت، نه نظامی، نه اطلاعاتی و نه جاسوسی، آیا وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی آن کشور اساسا دخالتی می‌کردند؟ آیا سفرای ما در کشور‌های غربی برای مسافرت در کشور محل خدمتشان نیاز به اجازه وزارت خارجه کشور متبوعه دارند؟ یا فقط در برخی کشور‌ها از جمله کره شمالی چنین وضعیتی حاکم است؟

جناب ظریف، بی‌اعتنایی، بی‌احترامی و نگاه از بالا به دیگران، ممکن است نشانه انقلابی بودن باشد، اما یقینا نشانه بزرگواری نیست.

در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود
ازگوشه‌ایی برون آی‌ای کوکب هدایت
از هرطرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
زنهار از این بیابان وین راه بی نهایت
عشقت رسد بفریاد از خود بسان حافظ
قران زبر بخوانی درچارده روایت

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
سوم اردیبهشت یک‌هزار و چهارصد شمسی

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از عصر ایران
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
1
بی‌اعتنایی، بی‌احترامی و نگاه از بالا به دیگران خلاف اصول اسلامی است
پاسخ ها
ولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
آقای دکتر زیبا کلام..برداشتهای شما نسبت به برخورد اقای ظریف متین و به جا، ولی هنوز جنابعالی هیچ واکنشی نسبت به برخورد همین کشور به قول شما محترم در خصوص مطالبات کشور عزیزمان نشان نداده ویا اگر بیان میکنید صریح و واضح نمیباشد...آیا از نظر شما برخورد آقای ظریف نسبت به سفیر کشور فرانسه قابل نقد میباشد یا برخورد کشوری با فرهنگ به قول شما فرانسه نسبت به مردم کشورتان قابل نقد میباشد...صریح و واضح شفاف سازی بفرمایید که رهبر عزیزمان در باره برجام تصمیم درستی گرفته اند یا تصمیم اشتباهی بوده...کاش برای اثبات بیش از اندازه ی خودمان برای دنیا نیتمان را برای پروردگارمان شفاف سازی میکردیم...با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
از این دسته ادم ها که تا نیاط دارن ادم رو بالا می برن و تا نیاز ندارن با کله میندازن پایین متنفرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین