پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: ثبت مشترک آثار راه همگرایی فرهنگی در حوزه فرهنگی اسلامی است و این کار به افزایش شناخت ملت‌ها از یکدیگر کمک می‌کند.

شعار سال: سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مراسم روز جهانی میراث دیداری و شنیداری گفت: ما تا به امروز 52 اثر را در سطح ملی ثبت کرده‌ایم و 52 اثر نیز برای 52 سال دیگر در نوبت یونسکو داریم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: هم اکنون احتمال ثبت 20 هزار اثر وجود دارد البته ثبت این آثار کار زمانبری است و نمی‌توان آن را به سرعت انجام داد.

صالحی امیری ادامه داد: هم اکنون کمیته‌ای به موازات کمیته اصلی ثبت آثار دیداری و شنیداری در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل داده‌ایم تا به ریل ثبت این آثار سرعت ببخشد.

وی تصریح کرد: ثبت مشترک آثار دیداری و شنیداری در سطح جهانی را در دستور کارمان قرار دادیم؛ زیرا با توجه به آنکه مشترکات فرهنگی زیادی بین کشور ما و کشورهای همسایه وجود دارد ثبت مشترک آثار راه همگرایی فرهنگی در حوزه فرهنگی اسلامی است و این کار به افزایش شناخت ملت‌ها از یکدیگر کمک می‌کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: سومین هدف ما از قرار دادن ثبت مشترک آثار در برنامه کاری‌مان صلح و آشتی و برادری میان کشورهاست؛ زیرا ثبت آثار دیداری و شنیداری در سطح جهان در حافظه جهانی هدفی جز این ندارد.

صالحی امیری گفت: هم اکنون حرکت کمیته ثبت آثار دیداری و شنیداری در حافظه جهانی به خوبی پیش می‌رود و جلسات منسجم و منظمی در این راستا تشکیل می‌شود.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرهادی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در جمع ما هیچ اختلافی نیست و در کنار ثبت جهانی اسناد دیداری و شنیداری، دو کمیته جدی و مجمع هماهنگی کتابخانه‌های بزرگ کشور را داریم. با این مجمع بنا داریم نمایش همدلی و همگرایی را در معرض دید بگذاریم.

صالحی امیری تصریح کرد: همزمان با این کار تمام مراکز اسنادی کشور به جمع‌بندی رسیدند که ما باید به سمت ایجاد نظام جامع اسنادی در کشور برویم.

رئیس سازمان اسناد کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: باور کنید دولت یازدهم به این معتقد است که درب سرمایه‌های بزرگ به روی مخازن بزرگ باید باز شود و در معرض دید جهانیان و ایرانیان قرار بگیرد. شاید گناه ما تا به امروز این بود که درب سرمایه‌ها و مخازن‌ها بزرگ را به روی جهانیان بسته بودیم، ما موظفیم سرمایه‌های این ملت را به جهانیان معرفی کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 4 آبان 95 ، کد مطلب: 5832442: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
پیشنهاد صالحی امیری به مقام وزارت، خطای استراتژیک دولت روحانی خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین