پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
بزرگترین پروژه فرهنگی شهرستان بهمئی در حالی نیمه تمام است که برای اتمام آن نیاز به هزینه های هنگفتی نیست.

شعارسال: پروژه ساخت مصلای نماز جمعه شهر لیکک از چند سال پیش در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفت اما به خاطر مشکلاتی که در تهیه زمین مصلا پیش آمد،کلنگ زنی پروژه در سال 93 صورت گرفت.

بخشی از پروژه که شامل ساخت فیزیکی سوله مصلا بود در سال 94 و بخشی دیگر از آن امسال انجام شد، اما روند کار بسیار کند است به طوری که مصلا نیمه کار رها شده و به پارکینگ خودروهای عده ای از شهروندان تبدیل شده است.

باتوجه به اینکه استهلاک پروژه های نیمه کار در کشور به خصوص مناطق محروم بسیار بالاست، می طلبد مسئولان در تامین بودجه جهت جلوگیری از توقف پروژه های مهم شهرستانها تلاش کنند.

شهر لیکک تنها نقطه شهری شهرستان بهمئی می باشد و جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر دارد، دیگر مانند گذشته برگزاری نماز جمعه و برنامه های شاخص فرهنگی و ایام الله شهرستان در یک مسجد جوابگو نیست و گاهی مردم به خاطر کمبود فضا در برخی از مراسم شرکت نمی کنند که تنها راه برون رفت از این مشکلات، تسریع در ساخت و بهره برداری مصلای نماز جمعه شهرستان است.

نیمه کار ماندن مهم ترین پروژه فرهنگی شهرستان بهمئی این سوال را در ذهن مردم تداعی می کند که چرا مهم ترین و کارآمد ترین مکان فرهنگی،معنوی،اخلاقی مورد بی مهری مسئولان وقت قرار می گیرد؟

در شهرستان بهمئی با توجه به محرومیت ویژه در صورت بهره برداری از مصلای شهر می توان این مکان را به یک مکان چند منظوره تبدیل کرد و بسیاری از اجتماعات،همایش ها و برنامه های عمومی را در آن برگزار کرد و از این حیث نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود.

با توجه به بررسی های بعمل آمده هزینه بهره بردای از مصلای شهر لیکک میلیونی است و تنها همت مسئولان را جهت تامین این هزینه ناچیز جهت بهره برداری از یک پروژه مهم و فرهنگی شهرستان،می طلبد.

بنا به تایید یک منبع آگاه در مصوبات جدید هیئت دولت از ماده 180 بودجه ای برای تکمیل این مصلا در نظر گرفته نشد که جای تاسف دارد .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی آوای ماغر، تاریخ انتشار: 11تیر1395، کدخبر: 68833: www.avayemaghar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
باز هم از بودجه های عمران کشور هرساله بیشتر کم کنید که این قضایا بیشتر بشه مثله بودجه امسال کشور که مسئولین گل کاشتن
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
واقعا حیفه پروزه تا اینجا پیش بره بخاطر مسائل مالی ناچیز کار بخوابعه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین