پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۸۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
ولیعهد سعودی شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه با العربیه گفت که ایران کشوری همسایه است و امیدواریم بتوانیم رابطه خوبی با آن داشته باشیم.
شعار سال: «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شامگاه سه شنبه گفت که ایران یک کشور همسایه است و امیدواریم بتوانیم رابطه خوبی با آن داشته باشیم.
 
امیدواریم بتوانیم رابطه خوبی با ایران داشته باشیم

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «خواستار روابط خوب با ایران هستیم. مشکل ما رفتار منفی ایران است و ما در حال کار با کشور‌های منطقه و جهان برای یافتن راه حل هستیم».

ولی عهد عربستان همچنین مدعی شده که عربستان در ۹۰ درصد مسائل با آمریکا هم‌نظر است و ایالات متحده شریک راهبردی ریاض به شمار می‌رود.
 
امیدواریم که حوثی‌ها برای پایان جنگ به میز مذاکره بیایند

بن سلمان اضافه کرد: «امیدواریم که حوثی‌ها برای پایان جنگ به میز مذاکره بیایند و ابتکار عربستان برای حل این موضوع همچنان پابرجاست».

عربستان سعودی دو ماه پیش و در اواخر ششمین سال تجاوز نظامی به یمن، ابتکار عملی را پیشنهاد کرد که به ادعای ریاض به دنبال تحقق صلح در یمن است.

با این حال، دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت است، این طرح را غیرواقع‌بینانه و تکرار زیاده‌خواهی‌های متجاوزان دانسته و بر توقف حملات زمینی و هوایی و لغو محاصره شش ساله یمن به عنوان اولین گام به سوی آتش‌بس در این کشور تأکید کرده است.

عدم تحقق اهداف ادعایی ائتلاف متجاوز به یمن در طول این سال از یک طرف و رسوایی سران سعودی به دلیل این جنگ که بزرگترین فاجعه را رقم زده، ریاض را مجبور کرده است که از در صلح سخن بگوید. با این حال یمنی‌ها معتقدند عربستان سعودی آنچه را که با جنگ نتوانسته به دست بیاورد، می‌خواهد با طرح‌های تحمیلی تصاحب کند.
تعداد بازدید : 4

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشرق، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۹۷۲۶، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
بعيد ميدونم اين ها بتونن روزگار خوبي براي ارتباط با ايران براي خودشون رقم بزنن
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
چه ارتباطی فعلا که همش تهدید و درگیریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین