پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب‌های دینی و قرآنی در اردیبهشت، یکی از پیشنهاد‌ها این بود که طرح فصلی بهار برگزار نشود. اما با توجه به تعطیلی کتابفروشی‌ها بهار کتاب هم خواهیم داشت.
شعار سال: محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب‌های دینی و قرآنی گفت: این نمایشگاه در حاشیه نمایشگاه مجازی قرآن کریم برگزار خواهد شد و ناشران دینی و قرآنی مورد حمایت یارانه‌ای قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن از ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت افزود: براساس تجربه خانه کتاب در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن با همکاری خانه کتاب انجام خواهد شد.

جوادی ادامه داد: با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب‌های دینی و قرآنی در اردیبهشت، یکی از پیشنهاد‌ها این بود که طرح فصلی بهار برگزار نشود. اما با توجه به تعطیلی کتابفروشی‌ها طی هفته‌های اخیر به دلیل وضعیت قرمز شهرها، تصمیم گرفتیم بهار کتاب هم داشته باشیم.

نمایشگاه کتاب تابستان برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد تصریح کرد: احتمالاً در تابستان هم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد، از این رو باید فاصله‌ای میان این‌ها وجود داشته باشد. از سویی هم به دلیل افزایش تقاضای کتاب در فصل تابستان، ممکن است طرح فصلی تابستانه هم برگزار شود و برگزاری این دو در تابستان منافاتی با هم ندارند.
 
تعداد بازدید : 5

وی در ادامه درباره برخی انتقاد‌ها نسبت به برگزاری طرح‌های فصلی و عادت مخاطب به خرید کتاب در این بازه‌های زمانی و ایجاد ذهنیت غلط در مخاطب به دلیل تخفیف‌های ۲۰ تا ۲۵ درصدی بیان کرد: این ایراد می‌تواند نسبت به نمایشگاه کتاب نیز وارد شود. زیرا یارانه‌ها به افراد خاصی تعلق می‌گیرند، اما در طرح‌های فصلی هر فردی براساس شماره ملی خود می‌تواند اقدام به خرید کتاب کرده و از یارانه کتاب استفاده کند. درست است که برخی نسبت به یارانه کتاب انتقاد‌هایی دارند و ممکن است شرایط ایده‌آل این باشد که چرخه نشر به حمایت‌های یارانه‌ای برنگردد. زیرا برخی معتقدند یارانه در دراز مدت بر مخاطب اثر منفی خواهد گذاشت. اما در حال حاضر جامعه ما نیاز به این مسئله دارد و نمی‌توان آن را حذف کرد.
 
تعداد بازدید : 5

ارشاد وظیفه خود در قبال وام‌ها را انجام داده است

جوادی درباره مسکوت ماندن وام یک میلیاردی حوزه نشر گفت: مبلغ این وام یک میلیارد تومان نبوده و ممکن است بر اساس طرح توجیهی که ارائه می‌شود، این مبلغ کمتر یا بیشتر از این میزان باشد؛ بنابراین این وام‌ها در راستای توافق بین یکی از بانک‌ها با وزارت ارشاد بود و در ابتدا باید طرح‌های توجیهی که در راستای راه‌اندازی بنگاه‌های فرهنگی بودند، از کانال وزارت ارشاد به بانک معرفی می‌شدند؛ که این کار از ناحیه معاونت فرهنگی انجام شده و باقی کار مربوط به پیگیری از طریق بانک است.

وی ادامه داد: کار وام کارا مربوط به کرونا نیز تا آنجا که به ما مربوط می‌شد انجام گرفت، اما ظاهرا بانک تا نیمه اردیبهشت پرداخت‌ها را متوقف کرده است که امیدوارم با شروع پرداخت و حتی تمدید مجدد ثبت‌نام برای آن مانع نارضایتی و شکایت شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۳۹۶۷۳۶۸، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین