پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا به مراجعه حضوری و حتی فعلا به ثبت نام در سایت نیاز نیست، بلکه برای همه اولویت‌ها پیامک ارسال می‌شود.
شعار سال: دکتر علیرضا رییسی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، افزود: ۱۹ هزار خانه بهداشت و ۹ هزار پایگاه سلامت در مناطق شهری و روستایی برای تزریق واکسن گروه‌های اولویت دارد آمادگی دارند، ولی فعلا مراجعه حضوری نیاز نیست.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مراقبان سلامت با سالمندان بالای ۸۰ سال تماس می‌گیرند و پس از ثبت نام‌ها، برای تزریق فراخوان می‌شوند.

آقای رئیسی گفت: ۷۵ میلیون کد ملی در سامانه ما وجود دارد، ما برای افراد بالا ۸۰ سال پیامک می‌زنیم و بعد برای بالای ۷۵ سال فقط از طریق پیامک دعوت می‌کنیم.
 
تعداد بازدید : 4
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: کسانی که در سامانه ما کد ملی آن‌ها نیست، کد ملی آن‌ها را از سازمان ثبت احوال خواهیم گرفت و آن‌ها را دعوت می‌کنیم پس نیاز به مراجعه به هیچ کجا ندارند.

دکتر رییسی افزود: از هفته آینده برای افراد بالای ۷۵ سال پیامک خواهد آمد و مدت زمان ارسال پیامک یک هفته است و چنانچه در این یک هفته پیامک نیامد تنها در اینصورت از هفته آینده وارد سامانه salamat.gov.ir شوند و کد ملی خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قرار نیست پیامک همه افراد یکباره ارسال شود، در طول هفته بر اساس کد ملی‌ها پیامک دریافت خواهند کرد و برای آن‌ها بر اساس نوبت بندی فراخوان داده می‌شود.
سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: اگر چنانچه با افرادی تماس گرفته نشد، این افراد از آخر هفته آینده می‌توانند به سایت مراجعه و فقط کد ملی خود را ثبت کنند و مجدد با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.
 
جزئیات نحوه واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال

واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت آغاز شد. این افراد گروه یک از مرحله دوم واکسیناسیون هستند. پس از سالمندان بالای ۸۰ سال، سپس نوبت افراد بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در روسیتا‌ها کار شده‌تر است، چون ۱۰۰ درصد افراد روستایی را در سامانه داریم و هر خانه بهداشت ۱۰۰۰ نفر را پوشش می‌دهد که هر بهورز ۵۰۰ نفر را پوشش می‌دهد و کار بسیار آسان است.

دکتر رئیسی افزود: مرحله ۲-۱ رده سنی ۸۰ به بالا، بعد افراد بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال است، مرحله ۲-۲ هم افراد ۱۶ تا ۶۴ ساله‌هایی که دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند که در سامانه‌ها موجود است و برای آن‌ها هم طبق نوبت در آینده پیامک ارسال خواهد شد.

ماجرای ویدئوی صف چینی‌ها برای تزریق واکسن کرونا؟

وی در خصوص ویدئوی منتشر شده در خصوص صف چینی‌ها برای زدن واکسن در یکی از بیمارستان‌های تهران هم گفت: تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار مانیست.

دکتر رئیسی افزود: برخی سفارتخانه‌های برای واکسیناسیون اتباع خود ضمن تامین واکسن که ارتباطی با ما ندارد، ممکن است با مراکز درمانی هماهنگی کنند که ارتباطی با برنامه واکسیناسیون شبکه بهداشت و درمان کشور ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۰۹۰۱۰۴، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
بیاره مردمی که این روزها ارزو میکنن ایرانی نبودن تا واکسن داشتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین