پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
اغلب مردم مغان معتقد هستند که استان‌نشین‌ها مانع پیشرفت و توسعه دشت زرخیز مغان می‌شوند و در ارائه دلایل خود به اظهارات و اقدامات ضد توسعه‌ای و تبعیض آمیز مسئولین استانی در حق دشت مغان استناد می‌کنند. روحیات تمرکز گرایی استانی‌ها و تنگ نظری آنان نسبت به دیگر مناطق و بویژه دشت مغان، عامل اصلی نارضایتی اهالی این خطه مرزی و عشایری-کشاورزی از مسئولین استانی است.
شعار سال: گرچه مغان مستعد اشتغالزایی و تولید و سرمایه‌گذاری است، اما تا به امروز، مغان سهمی شایسته و متناسب با قابلیت‌های خود را دریافت نکرده است و از قرار اینکه مدیریت استانی، موجب شکوفایی یا عقب ماندگی مناطق می‌شود به نظر می‌رسد که اجحاف زیادی از سوی مسئولان استانی در حق مغان صورت گرفته است. چرا که گذشته مغان با وجود ایجاد فرودگاه و شرکتین کشت و صنعت و تاسیسات و کانال کشی‌های عظیم و دیگر زیرساخت‌ها و امکانات حتی در ۵۰ سال قبل از این و قبل از استان شدن اردبیل مُبیّن آن است که اهمیت و جایگاه مغان در گذشته بهتر و واقع بینانه‌تر و عادلانه‌تر در قیاس با قابلیت‌های آن درک می‌شده است.

هرچند استان‌نشین‌ها گاه و بی گاه در مواردی کم اهمیت‌تر نسبت به موضوعات اصلی، برای مغان هم چانه می‌زنند، اما در موارد اساسی و سرنوشت ساز مغان، سعی در جذب آن به نفع استان یا دفع آن از حوزه مغان می‌کنند.

نمونه بارز و اخیر این از این موارد، اقدام جناب آقای موسوی نماینده محترم اردبیل در مورد فرودگاه مغان بود که در کنار نامه خود برای وزیر راه نام فرودگاه مغان را نیز ذکر کرده بودند، اما در مورد مسأله‌ای سرنوشت ساز و مورد انتظار و مطالبه عمیق مردم منطقه ایستادگی کرده و با منطقه آزاد مغان بنا به عدم الحاق نمین از نظر کارشناسان کارگروه‌های متخصص بررسی مناطق ازاد، شدیدا مخالفت کرده و صراحتا اعلام کرده در صورت عدم الحاق نمین با منطقه آزاد مغان مخالفت خواهند کرد و اجازه تصویب نهایی و ایجاد آنرا نخواهند داد. ایشان گفته‌اند یا همه جا باید منطقه آزاد بشود یا در مقابل مناطق تصویب شده خواهند ایستاد.
 
گروکشی برای منطقه آزاد مغان
 
از جناب موسوی سوال دارم که چرا موقع ایجاد کارخانجات متعدد اردبیل، اتوبان کشی‌های هر سویه اردبیل، پل‌ها و زیرساخت‌های آن چنانی و اعتبارات کلان مرکز استان، نفرمودید که آقا اگر از همین‌ها در دیگر مناطق استان ایجاد نکنید در مرکز استان هم نمی‌خواهیم؟ چرا حالا که نوبت مغان شده می‌فرمایید یا همه یا هیچ کس؟ ایا این عدالت و انصاف است؟

امیدواریم که ایشان با احترام به اهالی شریف دشت مغان و احترام به نظر و مصوبه کارشناسان و متخصصان ارگان‌های مختلف، از تعصب نا صحیح خود و ایستادگی در برابر پیشرفت مغان و مطالبه مردم برگردند و بدانند که مردم مغان قدرشناس هستند و البته جواب نارفیقان و بی‌مهری‌ها را نیز به موقع می‌دهند کما آنکه این دوخصیصه مغانی‌ها به اثبات رسیده است.

منطقه آزاد مغان حق این منطقه و مردم است و نباید فدای گروکشی و سیاست شود.

علی ارجمند

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی آران مغان
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
چندسال منطقه مغان رو ازهمه چی محروم کردن خیلیا.منطقه مغان خیلی وقت پیش منطقه ازاد بود ولی سنگ انداختن خیلی ها و باعث پسرفت شدن.خدا خودش کمک کنه دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
امان از دست اين مسئولين ايراني كه حتي به ايران هم رحم نميكنن و هرچي بهره داشته تا الان كشيدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین