پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۶۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
دهقان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص شعار انتخاباتی اش گفت: شعار دارم، ولی شعار نمی‌دهم و ان شاءالله عمل خواهم کرد؛ من حسین دهقان اهل عمل هستم، تا اهل شعار و حرف.
شعار سال: حسین دهقان درباره هدفش از نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای مشکلات فعلی کشور راه حل عملیاتی دارم و به همین دلیل حضور پیدا کردم.

وی در خصوص شعار انتخاباتی اش افزود: شعار دارم، ولی شعار نمی‌دهم و ان شاءالله عمل خواهم کرد؛ من حسین دهقان اهل عمل هستم، تا اهل شعار و حرف.

دهقان در پاسخ به سوالی درباره برنامه هایش برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی افزود: بزرگترین مشکل، نداشتن یک برنامه مشخص و یا یک مدل اقتصادی است که با تمام عناصری که در جامعه ما تناسب داشته باشد از فرهنگ بگیرید تا سیاست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هیچگاه در طول زمان نتوانستیم به یک مدل مورد وفاق دست پیدا کنیم افزود: به همین علت همیشه درگیر برخی اختلافات و مسائل شدیم و راهی جز این نداریم که بدنبال مدل اقتصادی بومی برویم، مبنای ما همان اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و پس از آن سیاست‌های اصل ۴۴ است.

دهقان گفت:، اما من به عنوان حسین دهقانی که امروز در صحنه آمدم، فکر می‌کنم تنها و تنها و تنها مدلی که ما را از این وضع نجات می‌دهد نامه‌ای است که حضرت امیر (ع) به مالک اشتر دادند و آنجا هر آنچه که باید فکر کنیم از حقوق شهروند تا حقوق بشر، اقتصاد و مسائل مختلف جامعه و دشمن و راه کار‌های عملیاتی و اجرایی اش پیش بینی شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حق نداریم به قیمت گسترش فقر و فقیر کردن مردم، مدل اقتصادی را پیش بگیریم که غنی را غنی‌تر و فقیر را فقیرتر کند.

بزرگترین بلای اقتصادی ملی ما بی ثباتی اقتصاد کلان است

دهقان افزود: تاکنون روش ما این بوده و آنچه که برای من مهم بوده این است که بزرگترین بلای اقتصادی ملی ما بی ثباتی اقتصاد کلان است و این بی ثباتی ریشه در تورم و بی ثباتی تورم دارد؛ حتی اگر یک تورم مشخصی را جامعه ما تجربه کند می‌تواند سرمایه گذاری داشته باشد و زندگی را بر آن مبنا استوار و جلو برود.

وی گفت: در ۵۰ سال گذشته همیشه تورم دو رقمی داشتیم و میانگین آن ۱۸، ۱۹ یا ۲۰ درصد بوده است و حالا این ۵۰ سال را بگذاریم می‌بینیم که چه عدد بزرگی می‌شود، یعنی اقتصاد ملی ما ظاهرش باد کرده و واقعش خیلی کوچک است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: وقتی که شما این تورم را دارید در کنارش، رشد نقدینگی را دارید و در کنار آن انگیزه سرمایه گذاری را کاهش می‌دهید، در نتیجه درآمد و شغل ندارید و این چرخه هم خودش را تقویت و هم تولید نقدینگی می‌کند، این چرخه معیوب و بی توجهی به تورم و بی ثباتی اش را باید متوقف کرد و توقف آن به معنای ثبات اقتصادی است.

وی افزود: ثبات اقتصادی قابل پیش بینی پذیر کردن آینده است، وقتی این اتفاق بیافتد سرمایه گذاری معنادار می‌شود و وقتی که سرمایه گذاری شد، خلق ثروت، درآمد، شغل و اشتغال می‌شود و در کنار آن، فرد می‌تواند مسکن داشته باشند، ازدواج کند و به آینده امیدوار شود و جامعه به سمت تعادل پیش برود؛ نه این، در هم ریختگی و آشفتگی که امروز با آن مواجهیم.

وی تصریح کرد: لذا امروز تنها راه این است که با عزم، اراده قاطع و با حس ایثار و مجاهدت و فداکاری وارد عرصه شویم به جای اینکه جامعه و داشته هایش را صرف خودمان و محبوبیت هایمان کنیم، خودمان را هزینه اصلاح امور کنیم.

دهقان خاطر نشان کرد: من حسین دهقان اعلام کرده ام؛ فقط و فقط به این عرصه پا گذاشته ام که کار‌های به جا مانده و اقدامات نا تمام و اشکالات را با قدرت و با توان و با برنامه‌ای که برای هر حوزه‌ای خاص با همین نگاه دارم، مانع را بردارم و زمینه پیشرفت را مهیا کنم.

وی افزود: به عبارتی می‌خواهم حیثیت از دست رفته قوه مجریه کشور را به آن برگردانم؛ یعنی پذیرش مسئولیت، شفاف عمل کردن، قانونمند عمل کردن، مشارکت جویانه رفتار کردن و رفتن به سمت اینکه جامعه را به سمت رفاه و ارتقاء رضایتمندی پیش ببریم.

رئیس جمهور کاملا اختیار دارد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درخصوص اینکه چقدر رئیس جمهور در انجام وظایفش اختیار دارد؟ گفت: صد در صد؛ اختیار کجا نیست؟ آنجایی که وظیفه و مسئولیتی داشته باشی مابه ازای آن اختیار هم داری؛ اختیار بی مسئولیت و مسئولیت بدون اختیار معنا ندارد و فکر می‌کنم همه به میزانی که اختیار دارند مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه من در حوزه وظایف ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم بدون اختیار باشم خاطرنشان کرد: هنر اینجاست که رئیس جمهور بتواند به عنوان رمز وحدت و انسجام جامعه نقش ایفا کند و هنر در این است که رئیس جمهور، خودش را رئیس جمهور همه بداند چه آن‌ها که طرفداری کردند، چه آن‌هایی که رای دادند، چه آن‌ها که مخالفت کردند و چه آن‌ها که رای ندادند؛ رئیس جمهور، رئیس جمهور همه است.

دهقان ادامه داد: کشور را که نمی‌شود بین یک عده تقسیم کرد؛ مثلا بگوییم شما خوب هستید، چون رای دادید و بقیه دشمن و معاند و فریب خورده هستند؛ این می‌شود همین وضعی که اکنون داریم؛ ملت ما یعنی تمامی آحادی که در این جغرافیا زندگی می‌کنند و هویت ایرانی دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: هر کجای دنیا که باشند شهروند هستند و صاحب حق و دولت در قبالشان مسئول است؛ همه را باید به عنوان شهروند مورد توجه قرار داد و زیست، امنیت و رفاه آن‌ها را تضمین کرد.

با هیچ کشور همسایه‌ای در هیچ شرایطی تنش و تعارض را نخواهیم پذیرفت

وی همچنین مهمترین اولویتش را رسیدگی به معیشت مردم خواند و درباره اولویت‌های سیاست خارجی اش هم گفت: در سیاست خارجی نخستین اصل، اصل همسایگی است و ما با هیچ کشور همسایه‌ای در هیچ شرایطی تنش و تعارض را نخواهیم پذیرفت و باید به سمت حل آن برویم.

دهقان تصریح کرد: ناامنی در کشور همسایه؛ یعنی ناامنی من و بالعکس و توسعه من یعنی توسعه او و بالعکس؛ باید این راه را ادامه دهیم و همه دنیا یک مجموعه درهم تنیده می‌شود که ثبات، صلح، آرامش و توسعه یک مفهوم می‌شود و فراگیری آن معنا پیدا می‌کند به شرطی که با هم عمل کنیم و با همدیگر بسازیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با برجام چه می‌کنید؟ گفت: ببینیم تا آن موقع که ما می‌آییم می‌ماند یا نه؛ اگر بماند باید ببینیم مشکلات ما را حل می‌کند یا نه؟

وی افزود: اولین مشکل ما تحریم‌ها بود، همان تحریم‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل علیه ما صادر کرد و قرار بود برداشته شود؛ اگر برجام منجر به این شود حتما ادامه خواهیم داد و اگر منجر نشد وقت مردم را تلف نمی‌کنیم.

همه داوطلبان علاقمندند زمان را کش بدهند تا سر زبان‌ها بیایند

دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعدد نامزد‌های ریاست جمهوری موجب سرگردانی مردم نمی‌شود؟ افزود: اگر کسانی که اعلام کاندیداتوری می‌کنند رسما اعلام کنند که کاندیدا هستند یک حسن دارد و آن این است که از این دو هفته آخر فضای انتخاباتی که به سمت شناخت افراد پیش می‌رویم بیشتر استفاده می‌کنند؛ اما مشکل اینجاست که همه علاقمندند کاندیدا شوند و علاقمندند کسی آن‌ها را دعوت به صحنه کند و علاقمندند که زمان را کش بدهند تا سر زبان‌ها بیایند، ما چرا باید این کار را بکنیم و این جفا در حق مردم است.

وی گفت: من حسین دهقان؛ آذرماه گفتم کاندیدای ریاست جمهوری هستم و مردم می‌توانند خانواده، گذشته، سابقه و توانمندی من را بررسی کنند حالا خواستند من و نخواستند فرد دیگری را انتخاب کنند.

دهقان افزود: وقتی مردم را در ابهام می‌گذاریم و تا روزی که ثبت نام انجام می‌شود، می‌گوییم باید بررسی کنیم معلوم است شرایط همین می‌شود و این مشکلات ناشی از همین موارد است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: به جز مقام معظم رهبری همه در ایران می‌توانند کاندید شوند و این خوب است و نوعی آزادی محسوب می‌شود، اما بلاتکلیف کردن مردم چیز خوبی نیست.

دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال دارد به نفع کسی کنار بروید؟ گفت: به نفع هیچ کسی کنار نخواهم رفت.

باید مردم را دید و حرفشان را شنید

وی ادامه داد: باید مردم را دید و حرفشان را شنید و با آن‌ها گفتگو کرد؛ مردم زمانی که دیده، شنیده و مورد خطاب قرار بگیرند و این خطاب دو جانبه و دو طرفه باشد اعتماد خواهند کرد و سرمایه اجتماعی شکل خواهد گرفت و حضور مردم معنادار می‌شود.
 

دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش بینی شما از حضور مردم در انتخابات پیش رو چیست؟ افزود: مردم باید احساس کنند که رقابت واقعی است و کسانی به صحنه آمدند که با حس قبول مسئولیت و با داشتن برنامه روشن آمدند؛ اگر این باشد همین بازی‌هایی که از قبل خیلی‌ها پیش بینی می‌کنند و می‌گویند که رئیس جمهور تعیین شده و فقط مانده است تا نتیجه را اعلام کنند دیگر گفته نخواهد شد.

وی گفت: یعنی نباید این مدل در جامعه توسعه پیدا کند؛ مردم باید احساس کنند که خودشان مسئولند و هر کدام در کشور سهمی و در وضعیت موجود و در آینده کشور نقش دارند و هر کسی باید بگوید سهمش چه بوده و چه کرده است.

دهقان افزود: این طرف من هم باید بگویم چه نقشی برای حل مشکلات مردم دارم و ملت هر کدام را درست‌تر دانستند به آن رای خواهند داد؛ اگر درست هم ندانستند رای نمی‌دهند و بعد نباید ما مردم را مذمت کنیم که مثلا اگر به آن آقا رای داده بودید وضعتان بهتر بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فردی که رئیس جمهور شد از روزی که رای اعتماد گرفت باید یادش باشد که تمام عیار، رئیس جمهور همه مردم است و همه مردم هم اگر در صحنه باشند مشکل، قابل حل است و اگر هم مردم مشارکت کردند همه کار می‌شود کرد؛ اگر همه مردم مسئولیت پذیرفتند در کنار دولتشان کار‌ها درست می‌شود و اگر بخواهیم دعوا کنیم و از این دعوا کردن‌ها خوشمان بیاید وضع درست نمی‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۹۴۵۰۲، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
ايشون به عنوان مشاور رهبري خيلي در زمينه هاي عملياتي با رهبر تفاوت نظر داشته و دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
همين كه شروع كارشون رو شعاري نميكنن و نميدن ميشه اميدوار بود
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
یه حرف جدید بزن جان مادرت جناب دهقان این حرفها دیگه کلیشه ای و تکراری و دمده شده بخدا یه چیز جدید بگو یه شگرد جدید بکار ببر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین