پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
مشکل کم بودن و حتی در مواقعی نایاب شدن برخی از دارو‌ها در ٣ موضوع مهم ریشه دارد؛ سیاست وزارت بهداشت در تولید حداکثری دارو در داخل کشور، تحریم‌ها و همچنین سیاست قیمت‌گذاری و سود پایین ساخت دارو که به بی‌انگیزگی برخی از تولیدکنندگان داخلی می‌انجامد.
شعار سال: حمیدرضا دهقان منشادی، بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران: داروی ارزان‌قیمتی که ۲۰سال است در این مملکت تولید می‌شود، نیست. شاید دلیلش این باشد که در تولید این دارو‌ها سودی وجود ندارد! شرکت‌های ایرانی به سمت تولید دارو‌هایی می‌روند که سود خوبی برایشان داشته باشد.

همایون سامه‌یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس: «متأسفانه دارو‌هایی که صرفه اقتصادی ندارد، ازجمله برخی از دارو‌های ساده، در کارخانجات تولید نمی‌شود. تحریم‌ها هم تأثیر زیادی در این زمینه داشته و بسیاری از دارو‌هایی که در کشور‌های اروپایی ساخته می‌شد، دیگر به ایران فروخته نمی‌شود».
تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۹۹۱۵۱، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
سیستم دارویی کشور رو باید میدادن دست سپاه تا مستونست به بهترین شکل ماجرا رو در بیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین