پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
یک مقام الجزایری طی مراسمی که توسط انجمن علمای مسلمان الجزایر به مناسبت نودمین سال تاسیس این انجمن برگزار شد، از روحانیون و علمای دینی خواست به منظور ریشه کن کردن بقایای فرهنگ فرانسه از این کشور به جهاد علمی روی بیاورند.
شعار سال: «ابوعبدالله غلام الله» رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر وابسته به نهاد ریاست جمهوری این کشور طی مراسمی که توسط انجمن علمای مسلمان الجزایر به مناسبت نودمین سال تاسیس این انجمن برگزار شد، از نقش انجمن علمای الجزایر در امر مبارزه با تلاش برای از بین بردن هویت الجزایر در دوران استعمار فرانسه بین سال‌های ۱۸۳۰- تا ۱۹۶۲ میلادی تمجید کرد.

غلام الله گفت: الجزایر به فرزندانش که به خاطرش مبارزه می‌کنند و دوستش دارند، نیاز دارد تا کشور را از این سیطره استعماری که می‌خواهد خودش را تحمیل کند و هنوز هم خود را در فرهنگ محلی تحمیل می‌کند، برهاند.

وی افزود: علمای مسلمان الجزایر باید جهاد علمی و ملی را به منظور ریشه کن کردن بقایای فرهنگ فرانسوی ادامه دهند.
 
دلیل گسترش زبان فرانسوی در الجزایر

کارشناسان و مورخان می‌گویند که دلیل گسترش زبان فرانسوی در الجزایر به اجباری بودن آن در دوران استعمار و مبارزه با زبان عربی و همچنین تاخیر در اجرای قوانین عربی سازی دولت و آموزش پس از استقلال برمی گردد.

الجزایر یکی از بزرگترین کشور‌های فرانسوی زبان است؛ به طوری که دیده بان زبان فرانسوی وابسته به سازمان بین المللی فراکنکفونی (سازمان کشور‌های فرانسوی زبان) اعلام کرده است که ۳۰۰ میلیون نفر در جهان از جمله ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار الجزایری یعنی یک سوم این کشور عربی ۴۲ میلیون نفری به زبان فرانسوی سخن می‌گویند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۶اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:fa.shafaqna.com، ۱۱۴۲۷۳۳
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
زبان فرانسه نفوذ زیادی در الجزایر پیدا کرده است و به سادگی ریشه کن نمی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین