پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد، ویلای مجللی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در تبریز که در حال ساخت بود، در راستای اعمال تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شد.

شعار سال: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: این ویلا در اقدامی قاطع از سوی مدیریت امور اراضی این سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با همکاری دادستان عمومی و انقلاب استان و نیروی انتظامی و با استفاده از تجهیزات ویژه قلع و قمع شد.

بنابر این گزارش، با قلع و قمع این ویلای مجلل که به صورت غیر قانونی در منطقه باسمنج شهرستان تبریز و در اراضی حاصل خیز کشاورزی احداث شده و در حال تکمیل بود، به متجاسران به قانون هشدار جدی داده شد که از هرگونه اقدام غیرمجاز برای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی خودداری کنند.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: صیانت از خاک کشاورزی به عنوان بستر سازنده غذای انسان، وظیفه‌ای است که بر دوش امور اراضی گذاشته شده تا با اقدامات قانونی حافظ امنیت غذایی ملت باشد.

بر اساس این گزارش، مدیریت امور اراضی آذربایجان شرقی به متجاهران و دلالان و سواستفاده کنندگان، هشدار جدی می‌دهد تا از هرگونه اقدام منتهی به تفکیک، افراز، قطعه بندی و تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها به صورت جدی پرهیز کنند.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا در سال های اخیر رشد شتابانی داشته و به معضلی اساسی در آذربایجان شرقی تبدیل شده که آینده کشاورزی آن را تهدید می کند.

در زمان حاضر هزاران هکتار از اراضی کشاورزی استان، به رغم هشدارها و برخوردهای قانونی با متخلفان، به ویلا تبدیل شده است. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۹۹۳۳۹، www.hamshahrionline.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی باید با جدیت بیشتری صورت بگیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین