پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
نماینده پیشین مجلس گفت: متاسفانه بداخلاقی‌های انتخاباتی گاهی چراغ سبز به دشمن نشان می‌دهد و این نوع برخورد نامناسب است.

  شعار سال:  «ابوالفضل حسن بیگی»، نماینده پیشین مجلس، در خصوص روند مذاکرات با بیان اینکه شرایط دشواری برای برجام پیش آمده است، گفت: نتانیاهو علی رغم اینکه در آن مقطع از تاریخ در سازمان ملل نقشه یک دایره را نشان داد و از آمریکا و 5+1 خواست که هر چه سریعتر از کار هسته ای ایران جلوگیری کنند زیرا فقط 5 درصد تا رسیدن به بمب اتم زمان باقی است، آمریکایی ها با اسرائیل همراهی کردند اما امروز خلاف آن جهت را انجام می دهند و آن هم به دلیل باخت در سرزمین فلسطین است.
 
او افزود: پایان دولت امید بوده و به نوعی آمریکایی ها سعی دارند امتیاز بیشتری از جمهوری اسلامی بگیرند. متاسفانه بداخلاقی های انتخاباتی گاهی چراغ سبز به دشمن نشان می دهد و این نوع برخورد نامناسب است. در دنیا خط قرمز، منافع و وحدت و همگرایی ملی و حفظ تمامیت ارضی و حفظ بنیه دفاعی است اما در کشور ما در دوران انتخابات شاهد هستیم همه این خطوط قرمز را زیر پا می گذارند؛ استنباط آنها بر این است که اگر برجام به نتیجه برسد، یک گروهی رای آورده و اگر به نتیجه نرسد یک گروه دیگر رای می آورند.
 
حسن بیگی ادامه داد: انتخابات ما هم با همه دنیا فرق می کند، یک سری احزاب هستند که در نزدیکی انتخابات تولید می شوند و بعد سهم خواهی می کنند به همین دلیل هم شاهد هستیم در دو دهه گذشته دولت ها به شکل شرکت تعاونی اداره شدند یعنی سهمیه احزاب به آنها داده شده و احزاب وزیر معرفی می کنند. این وضعیت چراغ سبزی است برای اینکه آمریکایی ها بتوانند امتیازات کمتری داده و امتیازت بیشتری بگیرند.
 
او خاطرنشان کرد: بایدن در زمان انتخابات به ترامپ خرده می گرفت به اینکه در خاورمیانه هزینه کلانی پرداخت کردید و حیاط خلوت های بزرگی مثل جنوب شرق آسیا و کشورهای غرب روسیه را از دست دادید. شما وقتی وارد افغانستان شدید بیش از 2 هزار میلیارد دلار هزینه کرده و کشور آمریکا را بدهکار کردید و این بدهکاری روز به روز افزایش پیدا می کند.
 
او اضافه کرد: چرخش بایدن به این دلیل بود که مقاومت در منطقه با قدرت پیش رفت و مسئله داعش حل شد. همچنین اینها دنبال تجزیه عراق و سوریه بودند و به دنبال این بودند که به ایران حمله کنند ولی این اتفاق نیفتاد و مردم یمن هم در این 6 سال مقاومت کردند و این مقاومت به پیروزی منجر خواهد شد. عربستان سعودی هم که گاو شیرده بود شیرش خشک شده و وضعیت داخلی آن بسیار وخیم است. تعداد زیادی از پروژه هایی که در دست اقدام داشته همه را تعطیل کرده و واگرایی عجیبی در خاندان آل سعود و دیگر خاندان در اقوام سعودی به وجود آمده است.
 
حسن بیگی خاطرنشان کرد: بنابراین آمریکایی ها به دنبال این هستند که هرچه سریعتر مشکل خود را با ایران حل کنند و بتوانند در سطح منطقه آرامش به وجود بیاورند اما از آن طرف اسرائیل فشار می آورد و امتیازخواهی می کند. گاهی مشاهده می کنیم با کمال تاسف در جلساتی که در وین هست پیشرفت ندارند و آمریکایی ها سعی به وقت کشی دارند تا زمان بخرند و ببینند دور بعد انتخابات، به چه شکل خواهد شد که این جزو یکی از استراتژی های ثابت آنهاست. از آن سو هم تلاش آنها بر این است که شرایط را نگه دارند، از آن جایی که مقام معظم رهبری خیلی صریح و شفاف گفتند که باید همه تحریم ها برداشته شده و سپس ما به تعهداتمان برمیگردیم بنابراین نباید زمان طولانی شود. در ادامه شاهد هستیم که مقامات عالی رتبه آمریکا تذکراتی دارند که نباید حوصله ایران را سر ببریم و طاقت مردم ایران را کم کنیم.
 
او اضافه کرد: در این مسیر سخت آقای رئیس جمهور باید تیم مذاکره کننده را قوی تر کند و شفاف تر در جهت رسیدن به یک نتیجه، اقدام کنند. تیم اصلا نباید وارد دعواهای سیاسی، جناحی و انتخاباتی شود زیرا باید به منافع کشور، امنیت ملی و برد فکر کند. امروز باید با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی و شرایطی که به وجود آمده به دنبال برد-برد نباشند چون آمریکایی ها به دنبال برد هستند و می خواهند تحت هر شرایطی فریب بدهند که ما در برجام هم مشاهده کردیم. بسیاری از بندها، موزیانه و با شیطنت نوشته شد که اعتراضات مخالفان برجام از این ناحیه بود وگرنه همه می دانند که برجام یک کار ملی بوده و در این مسیر همه ارکان نظام کنار هم بودند.
 
این نماینده پیشین مجلس در خصوص فشار مخالفان برجام اظهار کرد: آن چیزی که در راس کشور هست به صورت شفاف توسط مقام معظم رهبری اعلام شد. آنهایی که می خواهند از این استراتژی و شرایط عدول کنند، باید بدانند که این تصمیم با جلسات سران قوا و مسئولان مربوطه در شورای امنیت ملی به تصویب رسیده و به مقام معظم رهبری ارائه شده و ایشان هم فرمودند مصلحت کشور در همین است که بایدن تحریم ها را بردارد و ما به تعهدات برگردیم. این افرادی که امروز اشک تمساح می ریزند و دایه دلسوزتر از مادر هستند کوته فکر بوده و نمی توانند شرایط بین المللی را درک کنند.
 
او تصریح کرد: عده ای دیگر هم عناصر داغ هستند که از جای دیگر تحریک شده و این داغ شدن مسائل، یکی از شرایط دوران انتخابات است. اینها در جامعه و در سرنوشت برجام انرژی ندارند و حرکات آنها نمی تواند سرنوشت ساز باشد. بخش اعظم ملت ایران امروز خاموش نگاه می کنند ولی دقیق می فهمند که این جمله ای که امروز دنبالش هستیم یعنی برگشت به برجام در تک تک سلول های مردم ایران لمس می شود.
 
حسن بیگی ادامه داد: گروهی هستند در ایران که شلوغ و شانتاژ می کنند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند اما نقشی در سرنوشت کشور ندارند و سرنوشت دست تیم مذاکره کننده است و مقتدارانه باید بدون سیاسی کردن مسئله، جلو بروند. بدانند اگر مسئله را سیاسی کنند اینجا حق 80 میلیون نفر جمعیت بوده و دستورکار شفاف است. افراد مخالف هم محدود بوده بنابراین ایرادی ندارد که ساز و تنبکشان را بزنند.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1400، کدخبر: 1175587،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
همين سهم خواهي هاست كه پدر ملت رو در اورده و هيچ اميدي نميشه به بهبود اوضاع داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین