پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
به دلیل انسداد مسیر ماشین‌آلات سنگین از سوی روستاییان و انسداد مسیر جایگزین از سوی اداره صمت، بیش از ۵۰ کارخانه تولید شن و ماسه در "روستای جوبجی" از توابع شهرستان رامهرمز، تعطیل شدند.

شعار سال: وجود معدن در هر کشوری نقش عمده‌ای در اقتصاد، گردش سرمایه و ارتباط نزدیک با صنایع و عمران دارد. در ایران نیز معادن زیادی در سرتاسر کشور ازجمله مس، انواع سنگ‌ها، کانی و شن و ماسه وجود دارد.

استان خوزستان نیز ازجمله استان های دارای معادن فراوان شن و ماسه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ۳۰ معدن خام شن و ماسه(مخلوط)، ۵۰ کارخانه تولید شن و ماسه، سنگ‌شکن داران جوبجی رامهرمز اشاره کرد که زمینه‌ساز فعالیت ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و اشتغال ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شده است.

معادن شن و ماسه "روستای جوبجی" از توابع شهرستان رامهرمز، بیش از یک‌سال است که به دلیل عدم راه مواصلاتی، تعطیل شده اند و سبب بیکار شدن ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم و چندصد نفر به‌طور غیرمستقیم و همچنین پدیدار شدن مشکلاتی در  بازار مصالح ساختمانی استان خوزستان شده است.

یکی از معدن داران "روستای جوبجی"، اظهار کرد: ماشین‌آلات معدن از جاده داخل روستا گذر می‌کردند که روستاییان به دلیل آلودگی‌های صوتی و گردوخاک ناشی از عبور مرور و همچنین خطر ماشین‌های سنگین، اجازه استفاده از این مسیر را ندادند و مانع شدند.

او می‌گوید: معدن داران با مصوبه شورای تأمین و هزینه شخصی، یک جاده جدید به طول ۲ کیلومتر تحت عنوان جاده ساحلی را احداث کردند که بعد از گذشت ۱۰ روز اداره کل میراث فرهنگی استان، با ادعای قرار گرفتن این جاده در محدوده یک منطقه باستانی اقدام به انسداد جاده کرد، درحالی‌که این جاده با منطقه مذکور یک کیلومتری فاصله دارد.

وی افزود: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد جاده "دوکوهک" که هنوز ساخته نشده به‌عنوان مسیر عبور ماشین‌آلات معرفی شود اما متأسفانه از سال ۹۶ تا امروز، هیچ اقدامی به‌منظور احداث این جاده صورت نگرفته و دلیلش هم عبور این جاده از زمین‌های کشاورزی روستاییان است و کشاورزان اجازه این کار را نمی‌دهند.

این معدن دار در ادامه از آخرین وعده مسئولان گفت و یادآور شد: مقرر شد که بعد از افتتاح جاده کمربندی جدید رامهرمز- بهبهان، که به‌تازگی افتتاح شده جاده ساحلی که معدن داران احداث کرده بودند نیز تعیین تکلیف شود که در نهایت بعد از کلی دوندگی و پیگیری و همچنین اخذ استعلام از اداره‌های ذی‌ربط، با راه‌اندازی مجدد جاده ساحلی موافقت شد اما این بار اداره صمت استان، از راه‌اندازی مجدد جاده جلوگیری کرد.

وی با اشاره به تأمین عمده‌ترین مصالح ساختمانی استان از این معادن، تصریح کرد:  بخش عمده‌ای از شن و ماسه استان، در این معادن تولید می‌شود. در گذشته بسیاری از پروژه‌های بزرگ استان، مصالح خود را از این معادن تهیه و تأمین می‌کردند. در حال حاضر برخی از پروژه‌ها به سبب تعطیلی و نبود شن و ماسه، متوقف شدند.

این منتقد در پایان ضمن بیان اینکه یکی از دلایل گرانی مصالح و سوء استفاده دلال‌ها، تعطیلی همین معادن است، گفت: درخواست و تقاضای ما از مسئولان، بازگشایی جاده ساحلی تا ساخت جاده دوکوهک است تا اقتصاد منطقه دوباره رونق پیدا کند و اشتغال آن ۸۰۰ نفر دوباره تأمین شود.

گفتنی است که؛ پیش از این استاندار خوزستان، به  برخورد با متخلفان بازار مصالح تأکید و تعطیلی معادن جوبجی را یکی از عوامل کمبود گرانی شن و ماسه در استان دانسته بود.

لازم به ذکر است، تلاش خبرنگار به‌منظور مصاحبه با رئیس سازمان صمت استان، بی‌نتیجه ماند، وی پاسخگوی تماس خبرنگار ما نبود.

 

کارخانه2

کارخانه3

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
تعيين تكليفي كه اين روزها داره در اين زمينه صورت ميگيره همون بهتر كه نگيره چون مردم ناراضي تر ميشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
كاش يكي تو اين كشور بود كه ميتونست اوضاع رو در زمينه هاي كارگري به نتيجه برسونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین