پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
مدیر سابق حوزه امنیت سیاسی و شفاف سازی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: هدف کسانی که تهاجم اخیر به نیروگاه نطنز را، آن هم در بحبوحه مذاکرات بر سر احیای برجام طرح ریزی و اجرا کرده بودند آ سیب رساندن به این نیروگاه و از کارانداختن آن برای مدتی نسبتا طولانی مدت بود. یکی دیگر از دلایل این حمله نیز تضعیف موضع و قدرت ایران در مذاکرات برجامی وین بود.
شعار سال: مدیر سابق حوزه امنیت سیاسی و شفاف‌سازی آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: آغاز رسمی غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران، مهاجمین نیروگاه نطنز را متعجب ساخته است.
 
طارق رئوف تاکید کرد: «هدف کسانی که تهاجم اخیر به نیروگاه نطنز را، آن هم در بحبوحه مذاکرات بر سر احیای برجام طرح ریزی و اجرا کرده بودند کاملا مشخص بودیکی از این اهداف، آسیب رساندن به این نیروگاه و از کارانداختن آن برای مدتی نسبتا طولانی مدت بود. یکی دیگر از دلایل این حمله نیز تضعیف موضع و قدرت ایران در مذاکرات برجامی وین بود. باید این مسئله را مدنظر قرار داد که آمریکا و تروئیکای اروپایی نیز تصور می‌کردند وقوع تهاجم اخیر به نیروگاه نطنز، آن‌ها را به سوی مصالحه (تحمیل خواسته ها) با ایران پیش می‌برد.»

این مقام سابق آژانس افزود: «با این حال، آغاز فوری غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران، طرف مقابل را متعجب ساخت. به عبارت بهتر، کسانی که تهاجم به نطنز را طراحی کرده بودند، تصور این واکنش سریع را از سوی ایران نداشتند. بنابراین، محاسبات آن‌ها عملا بر هم ریخت.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسالت، تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۳۰۷۴، resalat-news.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
ما هم نشون دادیم که با این تهدید ها نمیتونیم به زودی یه قدم ب عقب برداریم و بترسیم کارمون خیلی خوب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین